Inlägg från: alvaereva |Visa alla inlägg
  • alvaereva

Om du ser någon stjäla

Självklart skulle jag säga till personal eller vakt. Oavsett om det är ett (medvetet) barn eller en vuxen. Är det ett riktigt litet barn som inte förstår bättre skulle jag väl säga till föräldrarna.

• alvaereva
    Onkel Panter skrev 2010-10-21 08:47:56 följande:
    Det tycker jag är ett mycket rimligt ställningstagande. Men om man tänker logistiskt kan det bli jobbigt att hänga efter ungen hem, såvida man inte vet vem det är. :P
    Men mycket hellre att barnet blir konfronterat av sina föräldrar än att det måste ha att göra med "överheten" vid så tidig ålder. Jag tror barn kan bygga fel bild av auktoritet annars. Det finns väl trots allt en anledning att massor med ungdomar (runt 13-17 år) går runt med ACAB-tröjor.  
    Går en unge runt med en ACAB-tröja skulle jag tippa på att den har föräldrar som kanske inte bryr sig riktigt mycket om auktoriteter den heller. Har man som förälder gett barnet en bra bild av poliser och av andra auktoriteter och lärt barnet skillnaden på rätt och fel så skulle jag tro att man inte väljer att gå runt med ett sådant budskap.
  • alvaereva
    Jakin skrev 2010-10-21 08:54:19 följande:
    Ursäkta en okunnig, vad är en ACAB-tröja?
    ACAB = All Cops Are Bastards
Svar på tråden Om du ser någon stjäla