• evelayna

tips på hobbys?

jag känner mig rent ut sagt göör tråkig.

Jag har ingen hobby och knappt nån aning om vad ja tycker om att göra.
    Jag skulle vilja ha en hobby som man grejar me händerna och som man kan göra hemma.

jag är arbetslös och min sambo tycker jag behöver skaffa något jag tycker om att göra när jag är själv hemma då han jobbar kväll.

Har någon nåt tips? vad som hellst.
    Vad brukar ni göra?

• Svar på tråden tips på hobbys?
  • Zamorak
    Zamorak skrev 2010-10-19 14:33:11 följande:
    Rita och åka rullor
    Inte samtidigt så klart
  • evelayna
    Zamorak skrev 2010-10-19 14:33:11 följande:
    Rita och åka rullor
    rita brukade jag göra förr men känns inte som jag har någon fantasi längre för de.
    åka rullor?
  • Rosana

Kanske börja teckna och måla? Fota, göra collage, testa olika tekniker och kombinationer?

• Zamorak
    evelayna skrev 2010-10-19 14:34:43 följande:
    rita brukade jag göra förr men känns inte som jag har någon fantasi längre för de.
    åka rullor?
    Inlines Rullor på skånska hehe.

Ritandet är svårare om fantasin o lusten dragit bort, men kanske uppfinna en egen serie filur?
  • Kenneth b

Köp en systemkamera o lär dig fota

• Rosana
    evelayna skrev 2010-10-19 14:34:43 följande:
    åka rullor?
    Ja, då var ju inte mina förslag så himla bra. Blomsterbindning då, du kan ju börja göra kransar inför jul som man kan hänga på dörren eller som bordsdekoration?
  • Zamorak

Köp lite nya pennor o klottra lite, så fick jag tillbaka lusten efter ca 2 års torka Nu jäklar börjar min gamla serie filur få liv igen

• Modestmotion

Börja virka amigurumi! Totalt beroendeframkallande och väldigt roligt. Det blir dessutom toppenfina presenter att ge bort till stora som små eller eventuellt en liten inkomst då det är många som vill köpa dessa via Tradera och dylikt! Finns enkla instruktioner på nätet, Panduro har också bra och enkla böcker och allt material man behöver!

Svar på tråden tips på hobbys?