• josefinebornstrom

behöver tips på snabb viktnedgång

jag har tröttnat helt å hållet på min övervikt nu..
    min dröm är att få komma med i biggest loser för jag tycker att man får extremt bra pepp där å dom hjälper verkligen en.. jag behöver peppet liksom..
    nu vill jag ha tips om hur jag går ner snabbt i vikt..
    jag vill gå ner 25-30 kg till nyår..
    å vill behålla vikten sen..
    va så desperat ett tag att jag tänkte sluta äta helt för att gå ner men de håller inte i längden..
    vill inte gå på nå såna där dieter för jag fuskar bara.. vill ha nå annat å gå på..
    nån som har nå tips??

e verkligen desperat nu!!

• Svar på tråden behöver tips på snabb viktnedgång
  • Majken

Om du har bråttom så kör en period med ersättningsmål av VLCD (Very Low Calori Diet) och det finns många olika märken, ex Cambridge, Nutrilette, Allevo osv...

Kan varmt rekomendera Cambridge, men kom ihåg att det gäller att inte falla tillbaka i samma gamla vanor igen när "kuren" är över?

Lycka till

www.cambridgekuren.se

Love my M-girls
  • Kjell2

Tre vettig mål om dagen som inte är allt för stora. Två mellanmål.

Ta bort allt godis, efterätter, fikabröd, glass, kakor, läsk, hämtmat, chip, saft.

Två till tre konditionspass i veckan där du svettas och flåsar ordentligt i minst 30 minuter.

• Pickeli

Träna som ett svin och ät nyttigt och bra! Det är det bästa tipset du kommer att få.

Kör ingen kur för snabb viktnedgång, för du komemr bara lägga på det igen.

Om du vill testa en diet så ska jag rekomendera lchf som passar om du ska träna mycket!

Lycka till!

Google it!
  • Kjell2

Ett tips till - få med dig sambon! Inte nödvändigtvis att han måste köra lika hårt som du men han ska inte käka godis och skräpmat hemma.

• josefinebornstrom

tack så jätte mycket för era tips.. blev faktiskt jätte peppad utav bara era ord.. =)

• Kjell2

Något som funkar rätt bra för mig är kortsiktiga mål och belöningar. Istället för att se 20 kg till nyår försöker jag ta en dag i taget och en vecka i sänder.

Om jag t ex tränar och äter rätt under en vecka ger jag mig själv en belöning. Belöningen skall inte vara mat utan något annat jag vill ha; en bok, ett dataspel, biobesök.

Sen undviker jag vågen i stor utsträckning. Blir lätt att man tappar sugen och ger upp när det plötsligt blir lite plus. Väger mig en gång per vecka och antecknar. Det är helt naturligt att pendla en del i vikt över tiden. Däreför säger en vägning inte mycket.

En bra början kan vara att slänga ut all skitmat  du har hemma. Dvs bort med godis, glass, chips, läsk mm. Ner i soptunnan bara!

• bakeacake

Det finns INGEN genväg!!

Om ditt mål är att komma med i BL så antar jag att du sett på programmet? Det handlar om att totalt förändra sitt beteende och sin syn på kost och motion!

Annars blir det bara jojobantning av det hela!!

Anlita en personlig tränare och kostrådgivare för bästa och ett hållbart resultat!!

Räkna ut din basala kaloriförbrukning per dag. Ett mått är att oavesett vad du har för basal kaloriförbrukning ska du aldrig gå under 1200kcal/dag för att kroppen inte ska ställa in sig på svält (såvida du inte använder dig av VLCD kost typ cambridge)

Lycka till!!

• Kjell2

Sluta också använda mat/godis som tröst och belöning.

• josefinebornstrom

hur räknar man ut basala kaloriförbrukning?

Svar på tråden behöver tips på snabb viktnedgång