• Anonym (Ångerfull...)

Nån som gjort abort och ångrar sig ganska direkt efter och blivit gravid fort igen??

Ja, finns det nån där ute som gjort det? Dvs ångrat sig och sedan försökt bli gravid igen?? Och blivit det också?? Hur snart efter isf??

Jag gjorde en abort för snart två veckor sen och mår inte alls bra, vill bara ha tillbaka lilla pyret där inne. Men jag vet att det är helknäppt att tänka så, men det är det jag gör.

Valet att avbryta kändes rätt DÅ. Även om vi bollade fram och tillbaka hit och dit, gick till kurator etc. Sa till mig själv vid några tillfällen, att när jag är så här osäker skall jag inte göra det. Jag sköt tom fram aborttiden vid ett tillfälle för att jag inte klarade av att går dit... Men till slut genomförde jag den alltså ändå. Jag kände bara fullständig panik över att vara gravid igen då det inte var alls planerat och vi har redan 2 små barn som jag ville orka med och finnas där för.

Men nu efterår känns det som jag/vi visst hade fixat det.

Nån som upplevt ungefär samma sak? Hur gick det sen?

• Svar på tråden Nån som gjort abort och ångrar sig ganska direkt efter och blivit gravid fort igen??
  • Anonym (känner samma)

Känner likadant som du. Det kändes rätt då... och jag skulle aldrig orka med en 4:a.... men nu ångrar jag mig.... vill bara bli gravid igen... hur kunde jag ta bort det??
    Hoppas att jag ska bli gravid igen, faktiskt. men än så länge är kroppen inte återhämtad.... har tex inte haft någon ÄL eller mens igen, och vet inte alls var jag är i cykeln :(

• Anonym

gjorde abort i maj 2009 , blev gravid igen i dec 2009 och nu i september 2010 föddes våran flicka

• Anonym (Ångerfull...)

KÄnner samma, när gjorde du din abort?? Kirugisk?? Vilken vecka var du i?
    Det gjorde jag i v.8+4... Och har heller ingen susning om när äl el mens kommer igen. Bör kanske vara äl-dags snart eftersom det är två v. sen??

Vad skönt att läsa anonym att du blev gravid igen så pass snabbt efter. Ångrade ni er båda två? Här är det nog mest jag som känner ånger tyvärr. Men han kanske inte säger tvärnej om jag talar om hur jag känner?

Ja, jobbigt som tusan är det iallafall, att undra vem man tog bort pojke, flicka etc.
    Huvet kan verkligen spela en ett spratt när man är gravid, för jag kände mig så säker jag kunde över beslutet DÅ. Och ångrade mig i stort sett ett par dagar efter...

Kram!!

• Anonym

han ville inte ha barn så det var för hans skull jag tog bort det , vill inte tvinga nån att bli förälder , men han märkte hur mycket det tog på mej och efter många samtal så bestämde vi oss för att skaffa barn.

mensen kom tillbaka efter två månader men det vart aldrig regelbunden innna jag hann bli gravid igen

tänker också mycket på vad som kunde ha varit , barnet jag tog bort skulle ha födds i nov 2009 , och det var en tung månad för mej , så min man och jag åkte till thailand och bara var och strax efter vi kom hem blev jag ju gravid igen =)

• Anonym

jag gjorde en abort 2 oktober. både jag och min sambo ångrar oss nu efteråt.. så jag har slutat på p-piller och väntar på att min mens ska ta slut så vi kan börja försöka så du är inte ensam vännen :)

• Anonym (TJ)

Jag gjorde en sen abort (två-stegs)  i juli, fick en del komplikationer med blödningar och hormoner som inte var som de skulle...
    Nu är jag gravid igen

• Anonym (Ångerfull...)

Jag gjorde min den 5:e okt. Har du redan fått tillbaka mensen alltså, vad skönt "anonym".
    Och vad kul TJ att du är gravid igen. Vilken vecka var du i??
    SJälv var jag på sjukhuset idag då jag har molvärk och testar pos fortfarande efter 3 v. och jag har rester kvar visade det sig, så jag måste in och göra om alltihop igen. Sövas och skrapas, är skitledsen just nu. Känns som ett straff...
    Önskar att man kunde vdira tillbaka klockan til 5:e okt och ångra sig...

• Anonym (,.)

Hej,
    Jag blev gravid i maj 2009, gjorde abort i v 6-7.
    Blev gravid igen i juli 2009 fick missfall i v.12.
    Sen blev jag gravid igen feb. 2010 och nu är de snart dags att föda!

Så det har varit en tuff period efter aborten, vilken ångets jag har haft ;/

• Anonym (Tänker på dej!)

vi har också två hemma som vi ville ge de bästa och som de va då så klarade jag inte av en graviditet fick jag för mig så jag gick och gjorde abort i all hast... helt själv.. men insåg redan efteråt hur dum jag var.. och sen fick vi åka och göra den två ggr till akut medi och kirurgisk... så jävla hemsk jag kände mej, ville bara dö.. ha tillbaka bebisen.. fattar inte hur jg kunde stänga av så totalt innan... jaja iaf, detta hände i juni, augusti gick jag på antibiotika för jag fick infektion och i september plussade vi igen!!! så här sitter jag i vecka 11. Istället för nyår/januari blev de en maj.. tänker fortfarande på bebisen i somras fast ja försöker förbjuda mig till det....  Så du är inte ensam vet faktiskt exakt hur de där känns!!! Denna gång grät jag iaf inte hysteriskt när jag plussade, och de känns så bra hela tiden, gjorde de inte då.. så försöker att inte klandra en själv för mkt... Kram

• Anonym (TJ)
    Anonym (Ångerfull...) skrev 2010-10-27 18:04:17 följande:
    Jag gjorde min den 5:e okt. Har du redan fått tillbaka mensen alltså, vad skönt "anonym".
    Och vad kul TJ att du är gravid igen. Vilken vecka var du i??
    SJälv var jag på sjukhuset idag då jag har molvärk och testar pos fortfarande efter 3 v. och jag har rester kvar visade det sig, så jag måste in och göra om alltihop igen. Sövas och skrapas, är skitledsen just nu. Känns som ett straff...
    Önskar att man kunde vdira tillbaka klockan til 5:e okt och ångra sig...
    Jag vet inte vilken vecka jag är i, har inte fått tillbaka mensen efter aborten...
    Ska på gyn om 1½ vecka och göra ett vul för att kolla så jag verkligen är gravid och hur långt gången jag är.
    Det kan även vara som så att det är ett falskt positivt test, hormoner som ligger kvar.
    Men den risken är förhoppningsvis minimal då jag har tagit täta blodprov för att kolla upp HCG i blodet och det sista jag tog var på noll

Men gjort är gjort, försök att inte gräva ner dig i det för det finns ändå inget du kan göra åt det!
    Blicka framåt och inse att du snart an bli gravid igen om du så önskar
    (Jaa, jag vet att det låter lättare sagt än gjort... Ångrade min abort nå jävulskt oxå...)
Svar på tråden Nån som gjort abort och ångrar sig ganska direkt efter och blivit gravid fort igen??