• MissEllie

Hjälp en oerfaren, hur gör ni med ersättningen när ni är ute på äventyr?

Min dotter är 6 veckor och imorgon ska jag ge mig iväg till min arbetsplats som ligger 5 mil från hemmet. Min dotter ska följa med och så slog det mig, hur gör jag med ersättningen? 

Har inte varit iväg på detta sätt tidigare och undrar hur ni andra som flaskmatar gör.

Tar ni med termos med varmt vatten och blanda på plats?
    Förbereder ni ersättningen hemma och värmer upp den?

Eller hur gör man smidigast, jag ger NAN1 nu. 

• Svar på tråden Hjälp en oerfaren, hur gör ni med ersättningen när ni är ute på äventyr?
  • Trollungen08

Jag brukar ta med mig kokt vatten i en termos o en liten pet flaska med kallt vatten o blanda på plats om jag ska vara borta länge. Ska jag bara vara borta så jag bara behöver ta med mig ett mål, så blandar jag iordning det hemma men värmer det inte.

• AannaH

Jag hade termos med vatten o en liten burk med pulver(tillägget) med mig.. funkar jättebra,

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • Alcarinque

Antingen ersättning på tetra eller varmt vatten i termos och pulver i doserare Om jag ska till nån som äger en micro eller spis tar jag bara med pulver. 

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Bina86

NAN1 finns även på tetra 200 ml. En sådan kan ge till barnet rumstempererad. Bara ett tips om du inte vill krångla med termos.

• flingansnö

mina båda barn har vägrat rumstempererad ersättning. Jag har haft med mig pulver i nappflaskorna, och så lagom tempererta vatten i en termos, då är det bara att hälla i lagom mycket vatten och så skaka. Men man får kolla hemma så man vet till vilket streck på flaskan man ska hälla vatten. Mina flaskor som jag har nu är så bra att pulvret räcker precis upp till 50ml sträcket, så då vet jag att jag ska fylla vatten upp till 200 strsäcket. Tycker det är smidigt.

• MissEllie
    Bina86 skrev 2010-10-19 16:25:54 följande:

NAN1 finns även på tetra 200 ml. En sådan kan ge till barnet rumstempererad. Bara ett tips om du inte vill krångla med termos.

Aha, man kan alltså ge dem rumstempererade. Ska testa om hon vill ha det Kör på sådana ibland då latheten tar överhand men då är jag ju hemma och värmer dem
  • älskarlivet81

Jag kokar vatten i vattenkokaren på morgonen, låter det svalna lite grann (typ 30-40 min), sen häller jag i vattnet i en termos. Har sen även med en vällingdoserare där jag mätt ut pulver redan. Sen är det bara att blanda när man är ute.

• Bina86

Ja precis. På sempers tetror så står det på förpackningen att man kan ge den rumstempererad har jag för mig så testa.

• Bina86

Ja just det om inte annat så finns det flaskvärmare som man kan koppla in i "cigarettuttaget" i bilen.

Svar på tråden Hjälp en oerfaren, hur gör ni med ersättningen när ni är ute på äventyr?