felicityporter skrev 2010-10-19 19:14:04 följande:
Min erfarenhet är att det inte är någon skillnad mellan könen, så länge man kastrerar dem. Jag vet dock att vissa bestämt hävdar att honor kan vara tjurigare än hanar, men det är inget jag upplevt själv någonsin.
Ja, det där är ungefär vad min veterinär sa, samt att jag skulle kastrera min hankatt innan han blev könsmogen så att han inte fick "det där hemska hankattsutseendet"-
Jag bytte veterinär. : ) ville jag inte ha en hankatt hade jag inte skaffat en : ) så han fick vackert växa till sig innan han blev snöpt.
Ts, jag har en av varje sort, i en etta på 48 kvadrat. Tänkte som du, jag jobbar ibland långa dagar och hade lite dåligt samvete för kattens skull efter att jag och mitt ex separerade, så jag skaffade en kattunge, en liten honkatt. Fick också tips om att det var det som var enklast att para ihop så att säga och det har gått mycket bättre än jag nånsin kunde tro! De inte bara står ut med varandra- de älskar varandra och ligger och kurar tillsammans om kvällarna, alltid så nära att de rör varandra.
Han är som sagt kastrerad och hon är det inte, än så länge.
Tant Herta skrev 2010-10-23 17:56:38 följande:
Om du tänker stänga in TVÅ katter på en sådan minimal yta så tycker jag att du utför ett grymt djurplågeri! Katten är ett vandrande rovdjur som går över stora ytor, katter behöver mycket stimulans, snälla lilla du, vänta med att köpa katt tills ni bor större och katten kan få röra sej! Det är inte snällt det du utsätter din katt för nu och det du tänker utsätta ännu en katt för! Eller är du uta å går med katten i sele flera timmar? Isåfall är det ok, men att ha innekatter på så liten yta är inte snällt! Snälla ta reda på fakta om katter, snälla!
Ja du, det där får stå för dig. Men jag anser att du har fel. Funkar hur bra som helst, kräver lite eftertanke bara- man får bygga på höjden för katterna att vara, aktivera dem inomhus.