Inlägg från: tristania |Visa alla inlägg
  • tristania

Piercing på 15 åring?

På dom flesta studios får en 15 åring pierca sej - med förälderns underskrift.  Hål i tungan är 18 däremot (vad jag vet).
    Skulle du låtit din 15 åring pierca sej (med din underskrift)?

Min 15 åring har nyligen fått "snakebites",  (googla om ni inte vet vad det är) och jag tycker det är helt okej.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Piercing på 15 åring?
  • tristania
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-10-19 19:18:18 följande:
    Annat. Det beror lite på tonåringen. Vet jag att tonåringen verkligen vill ha piercing och kommer att trivas med det, så kan det vara okej... Men jag skulle inte säga ja om det bara handlade om ett infall. Skulle även vilja vara säker på att hen är mogen nog att ta hand om piercingen.

Jag var svartrockare som tonåring och piercing var råtufft att ha, hade jag varit förälder till mig själv skulle jag lätt låtit mig pierca mig när jag var 15. Men mina föräldrar tänkte inte så, det slutade med att jag gjorde piercingen själv och fick världens nickelallergi som jag verkligen störs av idag.
    Samma här. Jag tog hål i näsan på mej själv som 14 åring, jag har kvar den iof, men det har varit infekterat många gånger, och det hade varit bättre om någon kunnig hade tagit hålet. Helt klart.
  • tristania
    alice mamma skrev 2010-10-19 19:55:19 följande:
    Jag startade en tråd för några veckor sedan för min dotter som blir 14 i december vill göra en i naveln.
    Jag tycker att det är ok från 14 om det finns någon studio som gör det. Hon vet själv en studio eftersom hon har kompisar som gjort där. Men oj vad mycket negativt jag fick från folk i min tråd. Du har nästan bara possitiva kommentarer. Skiljer det verkligen så mycket vad folk tycker mellan 14 och 15 år.
    Det kanske beror på att det är "lagligt" vid 15 -  om en förälder skriver på.....Jag tycker inte de tär värre om en 14 åring skulle pierca sej, men det är inte många piercare som skulle gå med på det...
Svar på tråden Piercing på 15 åring?