Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Piercing på 15 åring?

Japp min 14 åring fick ta hål i läppen och min 15 åring i tungan (här i Södertälje får de göra det om en förälder godkänner det)   Det är ju inte direkt nått som kommer att följa dem för resten av livet som tex en tatuering skulle göra, bara att plocka ur om man ångrar sig Drömmer

• vampyria2
    alice mamma skrev 2010-10-19 20:51:20 följande:
    Ok, bra att veta för det är nämligen i Södertälje på Down Town hennes kompisar har gjort det och det är dit hon vill att vi ska gå.
    Ja mina döttrar har gjort sina där, duktig tjej som gör det och noga med att få föräldrarnas godkännande
  • vampyria2
    alice mamma skrev 2010-10-19 19:55:19 följande:
    Jag startade en tråd för några veckor sedan för min dotter som blir 14 i december vill göra en i naveln.
    Jag tycker att det är ok från 14 om det finns någon studio som gör det. Hon vet själv en studio eftersom hon har kompisar som gjort där. Men oj vad mycket negativt jag fick från folk i min tråd. Du har nästan bara possitiva kommentarer. Skiljer det verkligen så mycket vad folk tycker mellan 14 och 15 år.
    Det enda som man ska tänka på när det gäller naven är att det är en väldigt lång läkningstid på dem, kan ta upp till 6 månader.  Ansiktet/huvudet är bättre pga att där läker det på bara några veckor, jag har sagt till mina att de får ta hål vart de vill men inte naveln Cool  Har hört så mycket skräck historier om folk som har tagit hål där....men vet att många tycker att det är okej även där
  • vampyria2
    Pappamannen skrev 2010-10-19 21:10:02 följande:
    Jag har två döttrar, 16 och 17 och har många gånger när jag sagt nej till något funderat över hur jag egentligen skulle kunna motivera det. Det började väl med sminket i sjuårsåldern, nej, man ska vara nio för att bära smink, vid nio var det hål i örat och vi sa nej igen, man ska vara tretton för att ta hål i örat. Vid tretton var det piercing, återigen nej, vid femton tatuering osv. Nu inser jag att det är gränserna i sig som är det viktiga. Det handlar om värderingar man överför till sina barn. Man skjuter upp besluten tills de är mogna att fatta dem själva och inte handla på impuls eller p g a att man förväntas ha det. Idag har de hål i öronen och är nöjda med det. Ingen av dem vill varken pierca eller tatuera sig och de verkar inte lida av det heller. Så kan det gå... 
    Haha vänta du bara min mamma sa nej till mig när jag ville tatuera mig, jag skulle vara 18 sa hon, jag fyllde 18 sen tog det många många år ända tills jag fyllde 38 DÅ gjorde jag min första tatuering...

Haha kan säga att min mamma är inte glad, hon höll på att svimma...så vänta du bara dina ungar kommer nog också hem med nått liknande när de är 38  

• vampyria2
    Halkatla skrev 2010-10-19 21:23:58 följande:
    Absolut inte! Och det beror på att jag vill slippa se piercade ansikten hemma vid frukostbordet. Tycker att det är avskyvärt fult. Skulle ungen få för sig att göra något sådant så får hon göra det på egen hand i smyg. JAG tänker inte hjäpa till. Hellre skulle jag låta ungen supa sig full hemma. (Vilket jag förstås inte tänker göra på riktigt, men så stark är min aversion mot ansiktspiercingar.)
    Så din vilja är lag då eller? Det dina tonåringar vill är inte viktigt eller?  Om de vill bli tex punkare skulle de få det för dig då eller vill du slippa se det också? Om de skaffar pojk/flickvänner som har percingar får de inte komma och hälsa på då, efter som du inte vill se det?
  • vampyria2
    Pappamannen skrev 2010-10-19 21:36:04 följande:

Du tar mig för någon annan än den jag är vampyria. Jag lägger inga värderingar i vare sig piercingar eller tatueringar. Däremot konstaterar jag att du måste räknats som vuxen och tog ett aktivt beslut på egen hand när du gjorde din tatuering. Tyvärr kan jag inte se bilden, säkert någon brandvägg som hindrar mig. Min dator är ett fort!

Förresten har mitt band jag hade en gång i tiden varit förband till Ebba Grön, det var starx efter det att jag sjäv gjorde min första tatuering. Det du!!! Nu är du bra avundsjuk va? 

Haha japp att jag blev  Men jag hoppas att du förstod att mitt inlägg till dig var mer för att reta dig inte för att sätta några värderingar på dig varken såna du har eller inte har Drömmer
    Halkatla skrev 2010-10-19 22:03:19 följande:
    Visst får kompisar hälsa på, och pojk/flickvänner också, oavsett hur de ser ut. Min poäng är att inget kan få mig att bidra till eländet. Om omyndiga ungar måste ha intyg från föräldrarna på att det är OK, så innebär det att jag som förälder än så länge har rätten att sätta ner foten och säga nej, stopp och belägg. På samma sätt som med spriten. Och knarket.
    Okej ja då är jag med dig även, lät på ditt inlägg som om du enbart sa nej pga att du inte ville se sånt i dit hem, ledsen för att jag missförstod dig då
Svar på tråden Piercing på 15 åring?