En 3 månaders med nageltrång? Vad gör man?
Min son har en svullen röd stortå. Det ser ut som att han har nageltrång.. Vad gör man? Ser smärtsamt ut... Han reagerar inte på det dock. Kram
Min son har en svullen röd stortå. Det ser ut som att han har nageltrång.. Vad gör man? Ser smärtsamt ut... Han reagerar inte på det dock. Kram
Man kollar på barnmottagningen. Det kan bli en smärtsam historia.
Yes box, det ska vi göra också. Tänkte mer en tillfällig lösning på apoteket eller i hemmet? På VC tyckte de att jag skulle vänta till barnmorskemötet nästan tisdag - det skulle inte kunna boka möte förrän då iallafall -.-
En kompress med alchollösning eller hur sjutton det stavas, och vira det runt tån...det drar ut varet som bildats där..
har inte bildats något var.. Det ser ut som att nageln skär in i huden och den är väldigt röd och svullen just där, men inget var. Tack för tipset dock! :)
Man kan klippa ett litet "v" i mitten av nageln, det tar bort spänningarna. Men förstår om det är svårt på en så liten nagel.
Min son fick nageltrång på båda tummarna när han bara var någon vecka gammal. Detta behandlade vi med Microcid (kräm), efter inrådan från BVC, då det börjat vara sig också. Sedan fick han ha sockar på händerna för att inte riskera att få något av det i ögonen eller munnen.
Tack för era erfarenheter och råd =) Känns som jag har mer kött på benen nu =) Kram