• Leonell

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Hallå alla barnvagnsproffs!

Någon som hört/vet något om Basson Duo Twin?

Såg en annons på blocket från Barngrottan som säljer dom. Har aldrig hört talas om dom tidigare och har ingen aning om hur dom är. Det som intresserar mig med vagnen är att det verkar vara den enda på marknaden just nu som har sittdelar som man kan vända åt olika håll! Alltså storasyster framåt o lillasyster mot mig. Tidigare har ju Firswheels haft den kombon men den slutade ju säljas i Sverige...
    En annan sak, på deras hemsida står det att vagnen är 74cm bred och därför håller stockholmsmåttet... men på tillverkarens sida står det 79cm... SÅ jag undrar, 79cm är det väldigt brett för en syskonvagn? Hur breda är tex UJ?

Skulle va jätte tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!
  • Caliin

Jollyroom rekommenderar jag. De hade iofs vagnen i lager när jag beställde, fick den dagen efter. 2st footsacks ingick, inga myggnät eller regnskydd.

• marla333
    Karlisle skrev 2012-09-07 21:28:25 följande:
    Marla333: Men varför funkar inte hemsidan? Tror du man kan beställa därifrån nu? 3 timmar i veckan låter inte mycket som öppettider... Vad fick du för pris och vad ingick? Är du nöjd? Många frågor... Glad
    vet inte varför hemsidan ligger nere. men de har öppet tisdagar 11-14. då kan du ringa och höra om vagnen.
    köpte den på kampanjpris, de kanske har kvar erbjudandet?

priset blev 5200, då ingick 2sittdelar och fotsackar, och så tog jag en liggdel.
  • Karlisle

Tack! Då ska jag kolla upp Jollyroom och Tako! 5200:-, var det inkl. liggdel? Caliin, hur mycket fick du ge?

• marla333
    Karlisle skrev 2012-09-10 08:15:06 följande:
    Tack! Då ska jag kolla upp Jollyroom och Tako! 5200:-, var det inkl. liggdel? Caliin, hur mycket fick du ge?

Liggdel inräknad. Tydligen så skilde det bara 300kr, på em hård liggdel och en mjuk, så tyckte det var lika bra med en hård.
  • Caliin

Jag gav 4995kr. Det var med två sittdelar. Jag struntade i liggdel då jag hade en mjuklift sedan tidigare som passade att lägga i. Tyckte det kändes bättre att betala lite mer för att kunna ringa en kundtjänst om man skulle behöva reklamera vagnen eller så.

• Mammato2
    malahannah skrev 2012-08-16 17:42:26 följande:
    Hej! Håller på att läsa igenom allt och såg att där var några från Höganäs/Helsinborg. Är där någon som har kvar sin vagn som man kan få klämma lite på? Kanske tom någon som ska sälja sin under hösten? Väntar tillskott i januari så har tid på mig innan det ska inhandlas vagn.
    Nu vet jag inte om du fortfarande är intresserad, men jag bor i hbg och har en Basson duo min vagn är ett år gammal.

Har även två liggdelar till salu om du är intresserad?

Mvh

Malena   
    Vincent och Alexander 110828
  • Mammato2

För att förtydliga min vagn är inte till salu men du kan få komma och känna på den.....men liggdelarna är till salu.

Vincent och Alexander 110828
  • malahannah
    Mammato2 skrev 2012-09-12 16:18:42 följande:
    För att förtydliga min vagn är inte till salu men du kan få komma och känna på den.....men liggdelarna är till salu.

Tack för erbjudandet! Jag hittade en bekant som hade vagnen:)
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!