Du måste logga in för att svara i en tråd.

• anmaca

Ont i underlivet

Hur länge ska det hålla på och sticka, bränna och svida i underlivet efter förlossningen?
    Det är en vecka sen nu och det gör fortfarande ont.
    Att det svider när man kissar är en sak men det kan sticka till och brännas när som helst och det är riktigt obehagligt.

Jag blev sydd med 2 invändiga stygn, är det dom som kan irritera?

Jag ska ringa och boka tid hos bm för koll men ville passa på o kolla om någon här upplevt samma sak.

• Svar på tråden Ont i underlivet
  • IntheSky

Födde för snart en månad sen och har fortfarande (måttligt) ont. Men kunde inte gå eller sitta på två veckor efter förlossningen, det var ett h-vete. Konstigt nog hade jag inte hört nånstans att man kunde ha så ont så länge.  Hoppas dock du slipper ha det så länge, krya på dig! :)

• Knastroll82

Jag födde för 2 år sedan och har fortfarande stundvis problem.
    Ett tips är att gå och få stygnen bortplockade, det kan man göra efter 7-10 dagar.
    Även om det är självupplösande stygn så kan det ta tid innan de försvinner, och medan de sitter så sticker och irriterar de.

• Dalia

Jag hade superont efter min första fl. Blev klippt och hade ganska många stygn. Har fått ta bort knutarna efter stygnen efter båda förlossningarna efter ca 3 veckor för att de inte försvann av sig själva.

Jag håller med om att man inte hör så mycket om hur ont man kan ha efteråt. Det är ju mest fokus på själva förlossningen.

• La Lola

Jag kunde inte gå på 4 veckor när Hedda hade fötts.

Jag hade så fruktansvärt ont efter klippet o de 4 stygn som blev.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • anmaca

Min bm hade tydligen bestämt sig för att åka på semester och ingen av dom andra hade någon ledig telefontid idag så jag får se till o ringa imorgon.
    Hoppas bara att dom har tid o kan göra en "besiktning" av mig, är så orolig över att få infektion eller svamp, men jag är nog bara orolig i onödan.

• cissi 81

det kan göra ont ett bra tag tyvärr! Med min första hade jag iofs bara ont nån vecka, sydde bara tre stygn då, men med tvåan tog det många veckor (men då hade jag spruckit rejält också).

Svar på tråden Ont i underlivet