• miamaria777

Har ni hittat frysta fiskbullar i butiken?

Jag har letat i våra två närbutiker (Ica och Coop), och den stormarknad där vi brukar storhandla (Ica kvantum). Ingenstans hittar jag frysta fiskbullar. Brukar ni hitta dem? Vilket märke och vilken butik?

• Svar på tråden Har ni hittat frysta fiskbullar i butiken?
  • La Lola

Varför vill du ha just frysta?
    *nyfiken*

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • miamaria777

Har hört att det ska finnas frysta men aldrig hittat. Det känns fräschare med frysta än de konserverade att ge till min 1-åring (som älskar fiskbullar). Då kan man dessutom göra egen sås eftersom hon är känslig för mjölk. De konserverade i buljong känns också så salta... :)

• La Lola
    miamaria777 skrev 2010-10-20 09:40:08 följande:
    Har hört att det ska finnas frysta men aldrig hittat. Det känns fräschare med frysta än de konserverade att ge till min 1-åring (som älskar fiskbullar). Då kan man dessutom göra egen sås eftersom hon är känslig för mjölk. De konserverade i buljong känns också så salta... :)
    Konservering är ju bara en metod för att förlänga hållbarheten på maten, precis som frysning...

Ang saltet så äter de ju inte så mycket vid ett o samma tillfälle o inte varje dag så det är ingen fara.
    Som en jämförelse; när min äldsta var bebis innehöll all burkmat salt.

Men det är ju praktiskt att kunna göra egen sås hursomhelst.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Theres

Åh, jag har oxå letat men ej hittat, puffar gärna för i veta var man kan hitta detta!! :)

Svar på tråden Har ni hittat frysta fiskbullar i butiken?