• Rottis77

Ert bästa soppa recept.

Vill ha era bästa recept på soppa, funderar på att ha det till vår dotters dop i december. Dock får det ej vara svamp eller fisk soppa.

• Svar på tråden Ert bästa soppa recept.
  • allie3

köttsoppa och potatissoppa är mina favoriter.

• Rottis77
    Tittij skrev 2010-10-20 16:58:50 följande:
    Gulaschsoppa gillar ju de flesta. recept.nu har många bra recept!
    Ja, det är gott!

Fler tips?? 
  • dunna

pumpasoppa!
    Pumpa
    sötpotatis
    sellerirot
    lök
    vitlök
    ingefära
    buljong
    kokosmjölk
    muskot
    kanel
    och säkert nåt mer som jag inte minns...
    koka ihop och mixa sen.
    JÄTTEgott :)

• Mrs Charles

Jag gör supergod och enkel köttfärssoppa:

Potatis, köttbuljongtärningar, purjolök, tomatpuré. svartpeppar, vitpeppar, salt, lök, MASSOR med köttfärs som jag steker och slänger i sist av allt, sedan får det puttra.
    Jag brukar slänga i lite mer kryddor efter tycke och smak, t.ex basilika eller timjan.

• Chickmum

En otroligt god soppa är jordärtskocks-soppa, med hummerfond och grädde. Mums!

Annars fuskgulasch med köttfärs, popatis, paprika, köttbuljong och kummin är toppengott, mustigt och köttig smak!

• Mrs Charles
    Mrs Charles skrev 2010-10-20 20:16:57 följande:
    Jag gör supergod och enkel köttfärssoppa:

Potatis, köttbuljongtärningar, purjolök, tomatpuré. svartpeppar, vitpeppar, salt, lök, MASSOR med köttfärs som jag steker och slänger i sist av allt, sedan får det puttra.
    Jag brukar slänga i lite mer kryddor efter tycke och smak, t.ex basilika eller timjan.
    Glömde - morötter ska det också vara i.
  • Rottis77
    Mollymajs skrev 2010-10-20 20:10:47 följande:
    www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14...

Denna hade vi på yngsta dotterns dop och nu sist i helgen på ett kalas. Jätte god speciellt med röran och ett färskt bröd till.
    Mums! Denna verkar verkligen inte helt fel....

Tack alla för tipsen, tar gärna emot ännu fler. Kanske nån som har nåt gott med kyckling? 
  • Mollymajs
    Rottis77 skrev 2010-10-20 21:00:36 följande:
    Mums! Denna verkar verkligen inte helt fel....

Tack alla för tipsen, tar gärna emot ännu fler. Kanske nån som har nåt gott med kyckling? 
    Den är supergod och alla som jag bjudit den på har gillat den. Kom på att jag brukar ha i lite pasta i den med. Brukar ha spaghetti i små bitar (vet inte om det finns att köpa här i sverige brukar köpa på mig i Finlad.) Annars funkar vilken pasta som helst eller risoni. Korven och kummin(använder mald) ger soppan riktigt god smak. Jag brukar ta lite olika kryddkorvar.
Svar på tråden Ert bästa soppa recept.