• flingansnö

hur är det med mensen? När blir den som vanligt?

Hej!

Jag har en dotter som är fem månader. Jag flaskmatar henne. Fick tillbaka mensen för 31dagar sedan. Innan jag fick mitt första barn hade jag en cykel på 28 dagar i princip alltid. När vi gjorde lillasyster varierade cykeln mellan 27dagar och 30dagar. Nu har det altså gått 31 dagar sedan första mensen, och jag har inga pms symptom alls....  Kan den bara hoppa över?

Hur har ni andra haft det? När har er mens stabiliserats? Jag minns inte hur det var efter första barnet, men det är så opraktiskt att gå och vänta på den hela tiden....

• Svar på tråden hur är det med mensen? När blir den som vanligt?
  • Idis1

Mellan första och andra mensen efter förlossningen var det inte som vanligt. Längre cykel än vanligt och märklig mens. Mellan andra och tredje mensen var jag åter nere på 28 dagar som jag hade innan, så det kan nog vara så att det tar ett tag för den att stabiliseras.

• lo g

Skyddar ni er?

Annars kan det vara så att det tar några månader innan det blir normalt igen! Ungefär som om man ätit p-piller.
    Vissa får igång det direkt andra kan det krångla ganska länge!
    Vad jag förstått i allafall.

• flingansnö
    lo g skrev 2010-10-21 15:53:53 följande:
    Skyddar ni er?

Annars kan det vara så att det tar några månader innan det blir normalt igen! Ungefär som om man ätit p-piller.
    Vissa får igång det direkt andra kan det krångla ganska länge!
    Vad jag förstått i allafall.
    Både jag och nej, han har aldirg kommit i mig utan kondom, men vi har kört avbrutet ngra gånger. Jag har haft ganska svårt för att bli gravid så  jag oroar mig inte för att jag kan vara med barn, även om det ju rent teoretiskt faktiskt kan vra så.... jag tycker mest att det är opraktiskt att gå omkring och inte veta när mensenkommer.... och alltid måste ha bindor i väskan...
  • BeeWee

Jag fick tillbaka min tre månader efter förlossningen, trots att jag helammar. (Har inte fått mens nummer två ännu). Den var MYCKET rikligare än vanligt och pågick i tio dagar! Hoppas verkligen inte detta är det nya normala för min del!

• flingansnö
    BeeWee skrev 2010-10-21 16:00:17 följande:
    Jag fick tillbaka min tre månader efter förlossningen, trots att jag helammar. (Har inte fått mens nummer två ännu). Den var MYCKET rikligare än vanligt och pågick i tio dagar! Hoppas verkligen inte detta är det nya normala för min del!
    Hur länge har det gått efter första mensen då? Min var ungefär som vanligt, typ fyra fem dagar....
  • lo g

Jo det är ju skönt att veta om den ska komma!
    Jag fick min mens också trots helamning direkt efter avslaget och den var ganska sparsam ca 2-3dagar men nu senaste två gångerna har det varit nästan 1vecka med "normalt" mkt blödning!

• BeeWee
    flingansnö skrev 2010-10-21 16:01:44 följande:
    Hur länge har det gått efter första mensen då? Min var ungefär som vanligt, typ fyra fem dagar....
    Det är två veckor sedan nu så jag vet ännu inte om intervallet mellan perioderna är normalt.
Svar på tråden hur är det med mensen? När blir den som vanligt?