• Heavenlyfaith

Fakturamall Excel??

Jag försöker göra ett fakturaunderlag och letar efter en fakturamall i Excel.... Var ska jag leta? Hur hittar jag`?

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Svar på tråden Fakturamall Excel??
  • uniMog

Vilken version av excel har du?

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • uniMog

Trollkarl, vi kan väl bara konstatera att ts inte vill/kan/tänker ladda hem någon mall utan undrar om det finns någon förinstallerad excelmall att använda UTAN att hämta hem någon, ok?

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Ulf Harrys Farsa
    Pejgan skrev 2010-10-21 08:56:40 följande:
    Trollkarl, vi kan väl bara konstatera att ts inte vill/kan/tänker ladda hem någon mall utan undrar om det finns någon förinstallerad excelmall att använda UTAN att hämta hem någon, ok?
    Nej det finns inga bra fakturamallar medföljande excel
  • trollkarl
    Pejgan skrev 2010-10-21 08:56:40 följande:
    vilket det inte gjorde?
    sen när man försöker på alla sätt att hjälpa och får ett avigt inställt svar så blir man inte direkt positivt inställd att fortsätta tyvärr..
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-10-21 13:35:25 följande:
    tackar... ;)
  • Heavenlyfaith
    Pejgan skrev 2010-10-21 08:56:03 följande:
    Vilken version av excel har du?
    Excel 2007 :)
    De va synd... Tack för ditt svar! Då kan jag gå vidare :P
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Gung Ho
    trollkarl skrev 2010-10-21 13:37:21 följande:
    vilket det inte gjorde?
    sen när man försöker på alla sätt att hjälpa och får ett avigt inställt svar så blir man inte direkt positivt inställd att fortsätta tyvärr..
    tackar... ;)
    Hmm, konstigt sätt att 'hjälpa' någon på...Flört

Är du en sån där man kan säga 'med sådana vänner behöver man inga fiender' om? Skrattande
  • Rullstolen

Oj oj.. Här finns fakturamallar för excel (och en guide hur du tar fram de som finns i excel). Jag fick några PM på mina senaste inlägg och denna tråden verkar också behöva några gratis fakturamallar. I vilket fall som helst så kan du göra såhär.

1. öppna excel
    2. välj arkiv och "nytt"
    3. välj "ny från mall" /  "mallar på office online"
    4. leta upp den det står faktura på klicka på öppna.

KLAR!!!!
    SÅ gör man, det som är svårt är att oftast när vi som användare vill ha något befintligt ter det sig naturligt att trycka på öppna... eftersom vi antar att mallen redan finns. Office menar istället att när vi skapar något nytt använder vi deras mall. Kontentan ---> DU måste trycka på NYTT, för att komma åt alternativen..!

• yxkvinnan

Man kan ju undra varför det inte finns mallar inlagt i programmet nuförtiden. Det gjorde det ju förr när man köpte med Excel till typ Windows 95 och 98. Men varför ska något enkelt finnas kvar för, det kan man ju undra???

• Rullstolen

Hej igen!

Det finns en fakturamall inlagt i programmet, du kan en titt här så får du svar! Men jag håller med om att de är oerhört krångligt!

• DataProffs1

Sök på:

http://office.microsoft.com/sv-se/templates/?CTT=97

Sök på Faktura och du hittar flera sjyssta exemplar GRATIS..

När du laddat ner dessa sparar du mallen i t.ex.

C:\Users\{användarnamn}\Appdata\Roaming\Microsoft\Mallar

Själv hade jag en Faktura.xlt installerad med MsOffice 2003 på
    C:\Program Files\Microsoft Office\Templates\1053\Faktura.xlt

Den BÄSTA och SÄKRASTE installationguiden för Windows 7 finns på www.WinGuider.se//page5.html
  • DataProffs1

C:\Users\användarnamn\Appdata\Roaming\Microsoft\Mallar

Skall det vara.. (med \) 

Den BÄSTA och SÄKRASTE installationguiden för Windows 7 finns på www.WinGuider.se//page5.html
Svar på tråden Fakturamall Excel??