• sweran

Hemmaföräldrar i Falun med omnejd

tjingeling...
    bor ca 4 mil från falun o är hemma med min 2 tjejer. 2 år o 3 månader...

vore skoj att prata lite o kanske träffas för lek o umgänge :)

• sweran

har planerat för minst 2 år till. men får se hur det blir... minst 2 år iaf :)
    för din del då?

• sweran

för tillfället så har det vart mycket öppna förskolan faktiskt...
    men annars är det allt från bakning, böcker, pärlor o annat pyssel... brukar åka ut till en kompis som har bondgård o titta påå kossorna :D
    dottern älskar att städa :D så får hon bestämma ska vi dammsuga o skura golvet varje dag :D

gör ni på dagarna då?

• sweran

förstår vad du menar... är därför vi börjat med öppna förskolan :D
    där får hon ju leka på ett annat sätt än hemma :) o så får man själv en liten paus i vardagen :)

men det svåra hemma tycker jag är att lyckas ge stora tjejen tillräckligt med tid fast att lillasyster måste amma osv...
    o blir lite segt de dagar man verkligen känner att hon behöver komma iväg o träffa andra barn o ÖF är stängt... har ju ingen här i byn som är hemma med större barn än bebisar... är nästan så att man blir ifrågasatt när man säger att Alva som är 2 inte ska få börja på dagis förrän hon är 4 :D

• sweran

bor inte i falun, men har jobbat i falun o har bara 4 mil dit... men bor i långshyttan (hedemora)

förstår verkligen att ni vill ha henne hemma om hon har det så besvärligt... stackars liten....
    o jag kan känna att det stora barnet lätt kan få en känsla av utanförskap om man skickar iväg dem till dagis o är hemma o myser med syskonet... är iaf så jag upplevt det med de kompisar som har sina på dagis....

Svar på tråden Hemmaföräldrar i Falun med omnejd