• sirisdotter

Studentsaker - vad är det?

Såg i en tråd någon som beställt studentsaker för nära 2000  kr.   Flera i tråden frågade vad det är utan att få svar.   Min tonåring tog studenten för 6-7 år sedan,  jag märkte ingen sådan utgift.   En studentmössa kan väl inte kosta så mycket nu för tiden?

• Svar på tråden Studentsaker - vad är det?
  • Kenneth b

En del ger ju studenten present. Sen förstorar en del en bild o har på plakatt som föräldrarna håller upp när studenterna kommer ut ur skolan.

• sirisdotter

Tack,  ja plakat med foto hade vi även i början av 2000-talet  och visst ger de flesta presenter till "sin"   student. 
    Det jag syftar på var något studenten själv beställt åt sig,  som skulle betalas NU !

• Kenneth b

Då är det väl klänning/kostym, + mössa, champagne till champagnefrukost, etc

• sirisdotter

Kanske det,  Trodde man valde klänning lite mer personligt än att skicka efter den i ett paket med studentsaker.   Men det kanske är idag som med konfirmander som periodvis  klär sig i likadana kåpor??

• mupparsmupp

jag tog studenten i år. och så var allt så dyrt, så jag tog bara mössan och den gick på 700-800kr har jag för mig :S skit dyrt... men ville ju inte vara utan :P

sen så finns et kläder som det står studen på och champange glas med namn och år och tutor och massa saker. och "speciel" student penna som kostade massor...en vanlig penna med text på... finns massa skit att köpa.

Bebis 9 maj 2010
  • sirisdotter
    mupparsmupp skrev 2010-10-21 07:10:04 följande:
    jag tog studenten i år. och så var allt så dyrt, så jag tog bara mössan och den gick på 700-800kr har jag för mig :S skit dyrt... men ville ju inte vara utan :P

sen så finns et kläder som det står studen på och champange glas med namn och år och tutor och massa saker. och "speciel" student penna som kostade massor...en vanlig penna med text på... finns massa skit att köpa.
    Tack för ditt svar!  Gogglade fram sådana paket när jag inte fick så många svar.   Ville ändå ha ett svar som ditt,  från en gymnasist/student från idag,  tack igen!   Det var pennor,  champagneglas,  sweatshirts med "Student 2011"  på.

Tänk vad tiderna förändras!   Periodvis köpte man knappast mössan ens....  när inte alla kunde ta studenten och man inte ville sticka ut,  i solidaritetens namn.

Svar på tråden Studentsaker - vad är det?