• Tre små grodor

Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?

Jag håller på med ett projekt i skolan där jag ska konstruera en rolig matplats för barn. Det ska bli ett djur helt i plast - ex. en elefant - som de kan sitta på och äta. Det ska finnas en plats för tallrik och mugg exempelvis i nacken på djuret. Djuret/stolen/matplatsen kan ställas in i duschen och spolas av.

Nu vill jag alltså göra en liten marknadsundersökning och se om någon ens skulle kunna tänka sig att köpa en sådan grej till sitt barn. Om ni svarar ja så ange gärna speciella krav på tex. maxpris mm

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?
  • MissLillan

Ja fast det beror ju helt på HUR den ser ut och fungerar. Den får absolut inte vara för stor eller för dyr.

• Butterscotch

Eventuellt, för små barn som annars skulle suttit i barnstol vid bordet. Inte till större barn (+ 2 år typ) som lika gärna kan sitta på en vanlig stol. Pris? 500 kanske?

• hymafr

Bara om den kan sättas fast så att barnet kan sitta med vid matbordet.

Priset känns inte lika viktigt för mig - kanske 500kr?

• Tre små grodor
    MissLillan skrev 2010-10-21 10:55:20 följande:
    Ja fast det beror ju helt på HUR den ser ut och fungerar. Den får absolut inte vara för stor eller för dyr.

Har inte ritat upp den än, men tänker mig kanske en elefant i storlek av en normal gunghäst.

• La Lola

Nä...det verkar totalt onödigt tom för oss som har en unge som i perioder äter väldigt dåligt.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tre små grodor
    Butterscotch skrev 2010-10-21 10:56:52 följande:
    Eventuellt, för små barn som annars skulle suttit i barnstol vid bordet. Inte till större barn (+ 2 år typ) som lika gärna kan sitta på en vanlig stol. Pris? 500 kanske?
    Det är till mindre barn som sitter stabilt själva. 2-4 år kanske.
  • Tre små grodor
    La Lola skrev 2010-10-21 11:01:59 följande:
    Nä...det verkar totalt onödigt tom för oss som har en unge som i perioder äter väldigt dåligt.
    Det är ju tänkt som en kul grej. Få saker som barn får nu för tiden är ju faktiskt nödvändiga.
  • La Lola
    Tre små grodor skrev 2010-10-21 11:03:32 följande:
    Det är ju tänkt som en kul grej. Få saker som barn får nu för tiden är ju faktiskt nödvändiga.
    Nä, o jag ser ingen mening med att köpa vissa andra saker heller som är onödiga.
    Tycker det är synd att så många luras att köpa saker de eg inte skulle behöva.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • saltflingan

Nej det skulle jag inte. Låter som att det skulle bli en väldigt stor och klumpig sak och inget som man lätt kan ställa vid matbordet. Låter mer som en sak man har ute till poolen på sommaren, men som sagt totalt onödig.

• puss

hellre en rolig säng.

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?