Får det gå till såhär? (skatteverket)
Jag fick i september skyddad identitet i 2 år och fick därefter ansöka om nytt om jag ville ha fortsatt. Min anmälan jag gjorde hos polisen las ner då de ansåg att det inte kunde bevisa något och han från skatteverket sa i telefonen att de gör en egen bedömning oavsett vad polisen eller andra myndigheter har sagt om mitt ärende tidigare.
Nu igår fick jag brev från samma person som gjort denna sekretessmarkering på min adress om att (som jag förstår det) ska ta bort den pga av att polisen inte har funnit särskilda skäl för att kunna tillstyrka min anmälan.
Vilket jag även sa till han på skatteverket och han fick även se anmälan och polisens beslut, därmed visste han om att den var nedlagd pga brist av bevis.
Får det göra såhär? Säger en sak och gör en annan, jag känner mig otroligt besviken och förd bakom ljuset just nu.
I brevet står det:
Övervägande
Skatteverket överväger att avslå din framställning om sekretessmarkering för särskild sekretessprövning i skatteverkets folkdbokföringsdatabas.
Skäl
Du har i en skrivelse som inkom till Skatteverket ansökt om sekretessmarkering på dina personuppgifter på grund av en hotbild som ni beskrev i din ansökan. Enligt 22 kap 1§ offentlighets- och sekretesslagen har Skatteverket begärt yttrande från Polismyndigheten i -- över ansökan.
Polismyndigheten har i sitt yttrande inte funnit särskilda skäl för att kunna tillstyrka din ansökan om sekretessmarkering. Med hänsyn till vad som framkommit i ärendet finner Skatteverket vid en samlad bedömning att det inte föreligger tillräckliga skäl för att bevilja dig sekretessmarkering.
Du ges tid till den 5 november 2009 (ja, det står 2009) att inkomma med yttrande innan Skatteverket beslutar i ärendet.
Är det någon som vet något om det här och kan ge klarhet?
Och innan någon frågar så ja, jag har försökt ringa personen som har mitt ärende men han är allt annat än lätt att få tag på. Tillsvidare frågar jag här.