Vilken torrfoder för hund?
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Vilken torrfoder använder ni?
Jag har en Keeshond valp och ger nu Eukanuba men vill veta lite mera av er vad ni använder vad ni har fått för resultat osv.. Negativt och positivt om olika torrfoder..
Jag har inte tänkt byta foder direkt och jag vet att man måst vänja dom till ett annat foder. Använder Eukanuba nu och är nöjd med det men det finns massor med olika att välja mellan, jag har studerat olika märken och det finns många ingredienser som kanske är inte det bästa..
Har nån någon erfarenhet av Belcando? Har läst att belcando har mycket mer potein och nyttigt fett en andra, fett behöver keeshondar för att hålla pälsen i god form för utställning.
Royal Canin har jag ingen erfarenhet med, men många är nöjda och andra tycker det kostar helt för mycket!
brukar ni ge rå kött åt era hundar? Erfarenhet?
Jag har haft förr keeshondar och använt Nutra Nuggets som jag var nöjd med, nu för tillfället bor vi i Oslo var jag inte har sett det, jag använde också en tid Eagle pack vilket jag gillade verkligen!
Och hunden självklart får det bästs som är för den!
Det var inte menningen att denna tråd skulle bli så negativ... Jag har studera mycket inom djur osv. Och har gjort mitt slutarbete om Hundfoder, jag tycker det är intresant att diskutera olika foder och hur det fungerar!
Absolut, avel och gener har mycket att säga med pälsen, tro mig jag vet! Det här blir min 3 Kees från en väldigt bra linje! Men som sagt i Keesvärlden har vi kommit fram till att mera fett i fodret får pälsen att må bättre! Många ger också omega 3 olja åt hundarna!
För mig tycker jag det är enklare med torrfoder, men brukar ge maletkött åt valpen också några gånger i veckan 
Doggy verkar populärt, måst kolla upp på deras sidor!
Tack för alla era svar 
Vad kul attt finna en Kees ägare!! Visst är dom små charmtroll
Och speciellt på stan vill alla komma och hälsa på vår Kees Ernie..
Jag älskar Keesar..detta är min tredje kees..mina förra keesar hade jag då jag växte upp som barn..
Min valp är nu 10 veckor, han kommer från en kennel i norge Arctic Kees!
Var ifrån är din? Hur gammal? tik eller hane?
Är det din första kees?
Valpen tuggar inte så mycket på möbler mest på leksaker och naffsar oss ibland när han blir för ivrig..men jag ignorerar honom direkt han biter mig..han har börja förstå att det lönar sig inte att naffsa för då leker ingen med honom
Jag sprnger in och ut med honom hela tiden för att göra honom rumsren så fort som möjligt.. Hur går det med er?
Jag fortsätter med eukanuba för nu och kollar lite senare om jag byter..
'
Skall du gå på utställningar?