• kakmamman

ni som har MALM-sängstomme IKEA

Ja ni som har MALM sängstomme från Ikea, jag undrar ifall bäddmadrassen liksom får stöd av "gropen" i stommen, elle rifall den kan glida ut ner vid fotändan. Så man måste hålla på å dra upp den ibland???

tack =) haha

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden ni som har MALM-sängstomme IKEA
  • skrattmaja

Nu vet jag ju inte vilken bredd du ska ha, men vi har en 180 cm bred och vi har ett stålkryss eller vad man ska kalla det som håller våra bottnar på plats! 

skratt-maja numer mamma till johanna och emilia
  • kakmamman
    skrattmaja skrev 2010-10-21 16:11:44 följande:
    Nu vet jag ju inte vilken bredd du ska ha, men vi har en 180 cm bred och vi har ett stålkryss eller vad man ska kalla det som håller våra bottnar på plats! 
    Vi ska ha 180.. jo bottnarna är inga problem =) dom ligger nog ganska stadigt i "gropen".. men eftersom fotändan inte är så hög, så tänker jag att bäddmadrasserna liksom ska åka runt, om du förstår =)..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Alcarinque

Det beror på hur tjocka madrasser du har under bäddmadrassen. Vår bäddmadrass kanar omkring åt alla håll, förutom uppåt då. (Och jag vet inte hur många gånger jag slagit halvt ihjäl mig på de vassa hörnen )

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • kakmamman
    Alcarinque skrev 2010-10-21 16:15:20 följande:
    Det beror på hur tjocka madrasser du har under bäddmadrassen. Vår bäddmadrass kanar omkring åt alla håll, förutom uppåt då. (Och jag vet inte hur många gånger jag slagit halvt ihjäl mig på de vassa hörnen )
    Ja jag har sett dom jag med =(
    Kanske ska ta en annan då, eftersom vi gärna vill ha så att madrasserna ligger på plats ;)

haha..

Tack, då har jag bestämt mig =) Med en bebis är nog inte det så bra
  • skrattmaja

aha, nej vi har en stor bäddmadrass över hela bredden, dvs två bottnar en liten kil mellan dessa o sen en rejäl baddmadrass! Justerar den max 1 gång per vecka o då har vi ändå besök av två små tjejer ibland!

• kakmamman
    skrattmaja skrev 2010-10-21 16:17:33 följande:
    aha, nej vi har en stor bäddmadrass över hela bredden, dvs två bottnar en liten kil mellan dessa o sen en rejäl baddmadrass! Justerar den max 1 gång per vecka o då har vi ändå besök av två små tjejer ibland!

störs ni av dom vassa kanterna =( blir det många olyckor?
  • Alcarinque
    kakmamman skrev 2010-10-21 16:16:59 följande:
    Ja jag har sett dom jag med =(
    Kanske ska ta en annan då, eftersom vi gärna vill ha så att madrasserna ligger på plats ;)

haha..

Tack, då har jag bestämt mig =) Med en bebis är nog inte det så bra
    Haha. Ja antingen en annan säng eller köpa mindre tjocka madrasser Samt sätta tennisbollar på hörnen. Haha!
    ♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Jackie85

Jag hade en malmsäng i min lilla etta när jag bodde själv. Bäddmadrassen "gled" ner och i sidled så man var tvungen att "rätta" till den hela tiden...sedan fick man grymt mycket blåmärken efter kanterna på sängen som jag lyckades gå in i hela tiden.

• skrattmaja

Känner att jag inte är med på vad ni menar med vassa hörn!!

Men visst har det hänt att jag el maken har drämt i små tår men inte alls lika ofta som vi gör i barnstolarna i köket! har två tripp-trapp stolar där nämligen!

Det vi  kan se som en liten nackdel är ju att ramen lätt blir ett trappsteg o tjejerna klättar på denna för att komma upp själva vid tidigare ålder än vad de skulle göra i en mer trad säng!

Vi ångrar inte vårt köp och har haft den i snart 5 år och har byråer till etc! 

Svar på tråden ni som har MALM-sängstomme IKEA