• ulle85

Hur kan jag skriva dagbok?

Jag vill börja skriva dagbok. Men vill att den ska vara personlig så vill inte skaffa en blogg som vem som helst kan läsa.
    Funderar på att bara skriva i ett worddokument på datorn. Går det att lägga dokumentet i någon form av mapp och göra så att man måste ha ett lösenord för att komma åt den?

• Svar på tråden Hur kan jag skriva dagbok?
  • La Lola

Fast även om du skaffar en blogg så kan du ju göra så att endast du kan läsa.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • ulle85
    La Lola skrev 2010-10-22 09:06:14 följande:
    Fast även om du skaffar en blogg så kan du ju göra så att endast du kan läsa.
    Ok, kan ja... Är inte så insatt i bloggvärlden... Vet du någon bra bloggportal?
  • La Lola
    ulle85 skrev 2010-10-22 09:10:24 följande:
    Ok, kan ja... Är inte så insatt i bloggvärlden... Vet du någon bra bloggportal?
    Jepp! Det går finfint.

Jag har bloggat på blogg.se o här på FL (här kan du oxå ställa in så endast du kan läsa).
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Kjell2

Regel 1 - Lägg inte ut något på Internet som du absolut inte vill att andra skall läsa!

Skydda Worddokument med password så andra inte kan läsa:

Password i Word:

Click the Microsoft Office Button  , and then click Save As. Click Tools, and then click General Options. Do one or both of the following: If you want reviewers to enter a password before they can view the document, type a password in the Password to open box. If you want reviewers to enter a password before they can save changes to the document, type a password in the Password to modify box.
  • Mrs Statham

Varför inte köpa en gammal hederlig snygg skrivbok?
    Då kan du skriva precis när som helst, utan att behöva sätta på datorn.
    Du riskerar inte att bli av med allt antecknat om någon teknisk kollaps skulle inträffa.
    Dessutom är det mycket, mycket trevligare att läsa handskrivet om du skulle få för dig att du vill läsa det om 40år.

Men som svar på dina frågor.
    Ja man kan fixa så att dokumentet inte går att öppna utan lösenord.

• ulle85

Nu har jag skaffat en blogg på blogg.se. Jag har fyllt i att man måste ha löseord för att komma in på bloggen. Men skriver ja in adressen i adressfältet så kommer jag in på bloggen utan att skriva lösenord...

• Kjell2
    ulle85 skrev 2010-10-22 10:06:18 följande:
    Nu har jag skaffat en blogg på blogg.se. Jag har fyllt i att man måste ha löseord för att komma in på bloggen. Men skriver ja in adressen i adressfältet så kommer jag in på bloggen utan att skriva lösenord...
    Använd inte internet för en privat blogg! Det räcker med ett misstag från din sida och sen kan den läsas av fel person.
  • listo
    ulle85 skrev 2010-10-22 09:05:17 följande:
    Jag vill börja skriva dagbok. Men vill att den ska vara personlig så vill inte skaffa en blogg som vem som helst kan läsa.
    Funderar på att bara skriva i ett worddokument på datorn. Går det att lägga dokumentet i någon form av mapp och göra så att man måste ha ett lösenord för att komma åt den?
    Ska den vara bara för dig så ska du inte lägga den på Internet... så enkelt är det.
    Skriv i Word och lösenordsskydda dokumentet, eller köp en skrivbok och skriv för hand.
    Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • c0ol

Vilken trevlig bugg det var i forumet, snyggt @kjell att du kunde framkalla den med det du klistrade in :) hela vänstermenyn borta för mig samt formateringen i tråden är helt skum.

• Kjell2
    c0ol skrev 2010-10-23 11:41:01 följande:
    Vilken trevlig bugg det var i forumet, snyggt @kjell att du kunde framkalla den med det du klistrade in :) hela vänstermenyn borta för mig samt formateringen i tråden är helt skum.
    Jag vet, pinsamt. Har anmält till admin men det verkar inte bli någon åtgärd.
  • Mrs Statham
    c0ol skrev 2010-10-23 11:41:01 följande:
    Wot?? byt webbläsare, jag märker ingenting med firefox...
Svar på tråden Hur kan jag skriva dagbok?