• 0fia

Begagnad vändbar sittvagn.....

Hej!

Har en urban jungle men känner att jag gärna vill att barnet skall sitta vänt mot mig när det sitter i sittdelen, i alla fall i början. Eftersom det troligen bara rör sig om ett par mån upptill ett år vill jag helst köpa begagnat. Än så länge har jag funderat på britax och teutonia fun. Vad kan ni rekommendera? För och nackdelar? Tar tacksamt emot alla åsikter!

/Fia

• Svar på tråden Begagnad vändbar sittvagn.....
  • 0fia

Inte så många svar här men jag kan tala om hur det blev. Jag, sambon och loppan var och provsatt mååååånga vagnar och efter det var inte Britax och teutonia aktuella längre. Loppan satt urkasst helt enkelt. De vi fastnade för blev till slut för följande vagnar, Icandy peach, Emmaljunga ozone city och Brio Go, i ungefär den ordningen. Lite otursamt då dessa modeller inte funnits så länge och man skall ha mycket tur att finna de på blocket. Brio Go fanns några stycken men andrahandsvärdet är så grymt högt att man lika gärna kan köpa en sprillans ny..... Vi hittade till slut en Emmaljunga Ozone City på utförsäljning (2010 års modell) och slog till direkt. Den kostar MYCKET mindre än en Brio Go beg. Gick så klart in på blocket dagen efter och där fanns en candy Peach som jag egentligen helst ville ha men man kan inte få allt . Nu har vi kört EL i någon vecka och är väldigt nöjda! Ovant med små hjul men enligt mig finns ändå inte den perfekta vagnen.

• Miss Lau

Nu har ni ju redan köpt vagn men vi var i exakt samma sits tidigare. Valde mellan Brio Go, Teutonia Fun och Bugaboo Cameleon. Köpte Buggan men det var ett felköp för vi var aldrig speciellt nöjda. Fast nu är min son 16 mån och vi har börjat med UJ igen

Hoppas ni blir nöjda med ert val!

Svar på tråden Begagnad vändbar sittvagn.....