• THE MOM

De har sålt min sovsäck!!

Jag vill kolla vad ni tycker om det här. Ingen verkar hålla med mig i föreningen jag är medlem i, men jag vill kolla vad ni tycker.

I våras gick jag med i en idrottsförening och för tre veckor sedan hade vi en föreningshelg med övernattning i klubblokalen. Jag sov över och andvände min nyinköpta märkes sovsäck som kostat över 5000kr. Klantig som jag är glömde jag kvar den och den har legat där tills i helgen då föreningen hade en höstaktion och sålde den. :( Tydligen så har föreningen en sån aktion varje höst och säljer alla kvarglömda saker. Jag visste inte om det. Man hade tills två dagar innan på sig att ta reda på sina saker, vilket de hade meddelat en vecka innan på hemsidan. Jag hade inte varit inne på hemsidan och visste därför inte om det.
    Kan man verkligen göra så? Jag blev jätteledsen. Jag har sparat ganska länge för att kunna köpa den där sovsäcken eftersom vår familj är ofta ute och fjällvandrar. Jag vill verkligen ha tillbaka min sovsäck men de säger att en annan medlem i föreningen har köpt den. Vad ska jag göra? Tycker ni att jag har fel? Hade de rätt att sälja den? Jag är jätteledsen över detta och vet inte hur jag ska ha råd att köpa en ny.

• Svar på tråden De har sålt min sovsäck!!
  • Jezamine

Ta inte med saker du är rädd om till en annan gång.Tycker nog du har lite eget ansvar där.

Jag är INTE avstängd
  • straw2008

Mmmm jag tycker du får stå ditt kast men faktiskt fråga den som köpte den om du får köpa tillbaka den.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bobelin

Varför inte ta kontakt med den som köpte sovsäcken och berätta hur ledsen du är. Det kanske är en perosn med hjärta som kan tänka sig att låta köpet gå tillbaka.

• jfsebastian

Jag tycker du har rätt till din sovsäck.
    Någon liggtid bör det vara på kvarglömda saker.
    3v är för lite.
    Vad tycker föreningen är rimligt då?
    Säg att du glömt den kvällen innan auktionen, vad hade då hänt?

Säg till att föreningen betalar tillbaka summan till köparen och att du får din sovsäck.
    Föreningen får helt enkelt säga att dom gjort fel till köparen och sålt något som inte var deras att sälja.

• Halkatla

Jag tycker att det var grymt av föreningen. Dels var det kort tid det rörde sig om, med kort varsel på dåliga informationsvägar.

Och folk måste väl för tusan kunna göra skillnad på en kvarglömd mössa och en ordentlig sovsäck. Jag lider med dig!

• 7 små apor

Var det en 3-säsongers dunsäck?
    Inomhus??

Märkligt att du inte har bättre ordning på dina svindyra märkespinaler. Föreningen har gjort vad de kunnat, du kan alltså inte skylla på informationsbrist etc.

Ta det som en dyr lärdom.

• Stealth

Man får nog faktiskt inte gåra så med så kort varsel. Men, det var extremt klantigt av dig att glömma kvar den.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • THE MOM

Ja det var klantigt att glömma den, men är det verkligen ok att ta någon annan saker bara för att man glömt dem. Om någon glömmer något hos mig är det mitt då?

• Halkatla
    7 små apor skrev 2010-10-22 10:26:53 följande:
    Var det en 3-säsongers dunsäck?
    Inomhus??

Märkligt att du inte har bättre ordning på dina svindyra märkespinaler. Föreningen har gjort vad de kunnat, du kan alltså inte skylla på informationsbrist etc.

Ta det som en dyr lärdom.
    Behöver man sovsäck så tar man väl den sovsäck man äger, även om det råkar vara inomhus.

Jag tycker verkligen INTE att föreningen har "gjort vad de kan". Tvärtom har de agerat väldigt märkligt. Köpet bör gå tillbaka så att TS får sin säck tillbaka. Visst annonserade de - via hemsidan (hur många är inne på sin förenings hemsida varje dag?) - två hela dagar i förväg, men jag tycker ändå att detta är på gränsen till häleri.
  • Jezamine
    THE MOM skrev 2010-10-22 10:34:48 följande:
    Ja det var klantigt att glömma den, men är det verkligen ok att ta någon annan saker bara för att man glömt dem. Om någon glömmer något hos mig är det mitt då?
    Nu handlade det väl om att Du glömt en sovsäck för flera tusen.Förhoppningsvis lär du dig till nästa gång.
    Jag är INTE avstängd
Svar på tråden De har sålt min sovsäck!!