Agera när 2 åring slår?
Hur agerar ni när era barn slåss, knuffas eller på annat sätt gör illa något annat barn?
Min son är två år och knuffas, slår eller kastar saker på andra barn. Inte ofta men det händer ibland som med alla barn (antar jag).
När min son gjort något annat barn illa så tar jag tag i honom och sätter mig ner brevid honom och säger bestämt att man får inte slå och sen försöker jag förklara att det andra barnat blir ledset och det gör ont, "ajaj på barnet".
Ibland lyssnar han inte alls och ibland går han fram och blåser på den han gjorde illa, det vill han att jag gör när han har gjort sig själv illa så jag tror att han förstår att det han gjorde gör ont. Han är ganska sen med talet och säger bara några ord.
Ibland känner jag (det här är alltså bara en känsla) att de andra föräldrarna inte är nöjda med min uppfostran. Dom ser på mig som att jag är en liten idiot som inte kan uppfostra min bråkiga unge.
Så tillbaka till frågan, Gör jag fel? Min son fortsätter ju slå och det krävs ganska lite för att han ska göra det, typ att någon åker före honom i rutshkanan.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 17:20
Jag kanske borde ändra frågan till hur vill du att en annan förälder ska agera när dennes barn slår ditt barn?