• stormfågel

Hjälp mig hitta tapet till 50-tals kök!

Jag har nu letat och letat och letat och jag kan bara inte hitta någon tapet som jag gillar till vårt kök!

Vi har ett renoverat original-50-talskök med vita luckor och valnötsgolv. Antracitgråa virrvarrbänkskivor med valnötskant.

Jag hade tänkt mig en tapet i grått/svart, beige eller möjligtvis åt det bruna hållet. Den ska ha "karaktär" utan att för den skull vara stormönstrad och den får helst ha någon form av grafikst/geometrisk regelbundet mönster. Inte blommigt om det inte är väldigt stilistiskt.

Eller så nåt helt annat om någon har någon fantastisk idé

Vi hade inte tänkt lägga ut några fantasisummor på taperna just nu heller då vi har tre barn i kladdåldern men föreslå gärna dyra tapeter (dyra är för oss då de kostar mkt mer än 500 kr rullen) också om de kan inspirera!

• Svar på tråden Hjälp mig hitta tapet till 50-tals kök!
  • lurv

Vill du ha en "modern" tapet eller en 50-tals tapet? Finns en tjej här på FL som har en hel massa retrotapeter till salu

• stormfågel

Jag vet inte riktigt. Jag tycker att många riktiga 50-talstapeter är lite för svaga i trycket -eller så är det nåt jag fått för mig?

Finns det nån sida man kan titta på tjejens taper

Tack för svaret!

• lurv

Jag håller på och letar efter hennes hemsida men kommer inte på vad den heter. Vill du kontakta henne här så heter jompeliina har jag för mej, ska kolla upp det ordentligt

• stormfågel

Jag tycker inte att jag hittar några riktiga retro-50-talstapeter som jag vill ha. De som jag hittat är lite för bleka i trycket allihop.  Får nog bli någon nytryckt variant.

Finns det ingen som har någon snygg geometriskt mönstrad tapet hemma Glad?

• HelleGbg

Jag har ingen tapet över, men en gångbar och tidlös tapet är min favort Josef Frank. Googla på bilder får du fram, den tapeten är förvisso skitdyr, men är värd det alla gånger om....

• stormfågel
    HelleGbg skrev 2010-10-23 12:39:01 följande:
    Jag har ingen tapet över, men en gångbar och tidlös tapet är min favort Josef Frank. Googla på bilder får du fram, den tapeten är förvisso skitdyr, men är värd det alla gånger om....
    Jag menar inte att jag ska få köpa tapet av någon härGlad, jag vill bara ha tips på fina tapeter.

Jag gillar pckså Josef Franks formgivning jättemycket, men som sagt så har vi tre barn i kladdåldern ( en 3-åring och två 1,5-åringar) så det får nog bli när vi tapetserar om om 10 år i sånt fall, hehe. Vill liksom inte bli extra arg på barnen när de kladdar för att tapeten är dyr. 
  • HelleGbg

nä okej, det kan jag förstå. Hade nog satsat på att måla då kanske Annars har jag inga bra tips..
    'Gå in på måleributiken.se så har dom även gratisprover på tapeter där..

Svar på tråden Hjälp mig hitta tapet till 50-tals kök!