• livet leker

Fondvägg på en vägg som man har en dörr???

Funderar på fondvägg i vardagsrummet, men den enda väggen om det ev funkar på -är en vägg med en sovrumsdörr.. 

ha bara sett fondväggar som en en "hel" vägg. Annars ser det tokigt ut eller?

• Svar på tråden Fondvägg på en vägg som man har en dörr???
  • carbe

Går dörren hela vägen upp i tak? Annars kan det nog funka om man tapetserar ovanförr dörren också....

• BymBym

Vi har fondvägg med dörr. Funkar lika bra men det krävs att dörren är fin. Den hamnar lätt i fokus.

• livet leker
    carbe skrev 2010-10-22 21:37:07 följande:
    Går dörren hela vägen upp i tak? Annars kan det nog funka om man tapetserar ovanförr dörren också....
    Ja det är en bit kvar upp till taket, ca 30 cm.
  • Cia o krabaten

Beror lite på dörren.
    Annars kanske du kan tapetsera även dörren? Har sett att de gärna gör det i inredningsprogram  

• livet leker

ska försöka lägga in bild..

• livet leker

Ursäkta röran ;) Det kommer att stå en vi skänk (högblank) mot väggen..

• PVeraB

Nä, jag tycker inte det blivit fint tapetsera ovan för dörren. Det var för liten bit vägg kvar på andra sidan dörren. Om jag fick tapetsera hade jag tapetserat fond fram till dörren och sen vitt resten. Eller den tapet som ska vara i resten av rummet?

• livet leker
    PVeraB skrev 2010-10-22 22:24:05 följande:
    Nä, jag tycker inte det blivit fint tapetsera ovan för dörren. Det var för liten bit vägg kvar på andra sidan dörren. Om jag fick tapetsera hade jag tapetserat fond fram till dörren och sen vitt resten. Eller den tapet som ska vara i resten av rummet?
    Vit tapet har vi valt.
  • livet leker
    PVeraB skrev 2010-10-22 22:24:05 följande:
    Men jag tror det kommer att se toligt ut med fondtapet till dörren, jag tror vi kör samma vita tapet överallt
  • PVeraB
    livet leker skrev 2010-10-22 22:25:14 följande:
    Vit tapet har vi valt.
    Hm, antingen vitt just ovanför dörren och sen fond igen på andra sidan som en del brukar göra över fönster eller som jag skrev först. Är ingen modeguru dock
  • BymBym

Kanske det går med en ram runt dörren. Och resten fondtapet?

Svar på tråden Fondvägg på en vägg som man har en dörr???