• MorSofia

Min bror bjöd min son på sprit.

Hej.

Min bror och min son var ute och åkte båt förra helgen, och nu ikväll berättade min son att han hade blivit bjuden på whisky av min bror undet tiden de övernattade på en ö.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det var tydligen inte mycket mer än en kork eller två, enligt min son.
    Vill inte skapa konflikt i familjen, men tycker att det är lite dumt gjort av min bror att bjuda på sprit.

Hur skulle ni reagera?

Mvh,
    Sofia

• Svar på tråden Min bror bjöd min son på sprit.
  • Villimey

Hur gammal är din son, tror jag att dem flesta vill veta för att kunna svara på frågan.

• La Lola
    Villimey skrev 2010-10-22 22:20:59 följande:
    Hur gammal är din son, tror jag att dem flesta vill veta för att kunna svara på frågan.
    Precis.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Habbi
    Villimey skrev 2010-10-22 22:20:59 följande:
    Undrar jag med..

fast så länge han är under 18 har ju inte din bror rätt att bjuda din son på alkohol :/
  • UntilTheDark
    MorSofia skrev 2010-10-22 22:24:33 följande:
    Min son är 15 år.
    I den åldern är det väll inte så farligt. Festade själv i den åldern.
  • Gullan från Arkadien
    MorSofia skrev 2010-10-22 22:24:33 följande:
    Min son är 15 år.
    Då tycker jag inte att det är så farligt om det bara handlar om att smaka iallafall. 
  • MorSofia

Nä, det är väl inte det. Blev så tagen på sängen bara.

Skulle ni ta upp det med er bror om ni var i min sitauation?

• La Lola

Ja det var kanske dumt att bjuda honom.
    Men...din son som tog emot alkoholen...är du inte lite arg på honom oxå isf?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Clotilda

Jag skulle nog inte tycka att det är så farligt men säga åt min bror att inte göra det igen. Jag är av den uppfattningen att man inte bör bjuda underåriga på alkohol.

• TereseA
    MorSofia skrev 2010-10-22 22:28:48 följande:
    Nä, det är väl inte det. Blev så tagen på sängen bara.

Skulle ni ta upp det med er bror om ni var i min sitauation?
    jag hade gjort det..fast lite på skämt att du inte vill att han ska ge honom alkohol.Tur att det bara var en kork typ och inte en öl el grogg.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Min bror bjöd min son på sprit.