lycklig90 skrev 2010-10-23 10:53:17 följande:
Det bästa är väl att alltid fråga, men oftast får man till svar att dom inte vet. Men du får be 16åringen fundera ett tag, att du frågar igen om en vecka. Så då får hon ta sig en riktig funderare..
Oftast vill man ha flera grejer som man aldrig kommer på när nåon frågar, som t.ex:
Speciell parfym
Mascara (+ annat smink)
Klädesplagg
Skor
Bok?
Beror helt på vad det är för slags 16åring.. själv är jag 20 år så är väl inte allt för gammal ;)
Men jag sjävl flyttade hemifrån redan som 16åring och jag var väldigt inredningsintresserad så det blev mycket sådant då.
Kanske något slags "spa-paket" från t.ex Lush.. dom har jättefina och bra paket!
Nä, jag är ju 22 så skiljer kanske inte många år emellan, men vi lever helt olika liv och för mig känns det som om de vore närmare 15 år sen jag var 16
Jag vet att hon gillar prydnader, men tror det är roligare och uppskattas mer när man flyttat hemifrån men ändå sådant man väljer att köpa själv.
Som det är nu är hennes rum uppochned i vilket fall och ett överskott på prydnader
Smink är ju sådant som alltid uppskattas, därför tänkte jag att de är nog lika bra att köpa paketet på en sminkkurs från MakeUpStore, dels för att det är lite roligare att ge bort och så får hon ju smink till samma värde!
Skor har jag också funderat på, hon lånar flertalet av mina men säger ändå att det inte riktigt är hennes smak, så det känns svårt att våga sig på det då hon har svårt för att själv hitta det hon gillar