• Här och nu

Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?

Ja, som frågan lyder. Jag skulle defintivit söka enskild vårdnad och vid avslag starkt ifrågasätta detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-23 21:41
    Jag ställer frågan pga. jag vet en som lät sina barn bo kvar hos pappan, efter att han slagit ett av dem pga. barnet uttryckte en allmän åsikt. Mamman blev endast umgängesförälder.

• Svar på tråden Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?
  • Matillin

Nej givetvis inte.
    Alltså om han misshandlat dom inte gett dom en örfil en gång, vilket jag antar att du syftar på?

• studentbruttan29

Han skulle först bli överkörd en sisådär 85 ggr, sen kan vi ha delad vårdnad. Om han fortfarande andas vill säga.

• Nathie

Vilken dum fråga skulle du det?

• Mummy
    Matillin skrev 2010-10-23 14:00:02 följande:
    Nej givetvis inte.
    Alltså om han misshandlat dom inte gett dom en örfil en gång, vilket jag antar att du syftar på?
    Nu skirver ju TS ifall han hade slagit barnen.

TS
    Jag anser inte att en förälder som slår sina barn är en passande förälder. Så ja, jag hade ansökt om egen vårdnad
  • puss
    Älskarlivet skrev 2010-10-23 15:13:03 följande:
    Örfil eller misshandel - det är ju samma sak!!

Jag hade sökt ensam vårdnad.
    inga nyanser? rätt at beröva barnen deras far efter en örfil? är det verkligen det bästa?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Älskarlivet
    puss skrev 2010-10-23 15:14:13 följande:
    inga nyanser? rätt at beröva barnen deras far efter en örfil? är det verkligen det bästa?
    Svårt att säga när man sitter framför datorn och aldrig upplevt något av det. Jag svarade det jag spontant kände först.

Men någonting säger mig att EN örfil kan leda till fler och som sen kan leda till mer osv osv.... Men visst har du rätt, kanske inte ska beröva fadern för en örfil. Men som sagt - svårt när man ska svara på 2 sekunder .
  • M C

Jag skulle aldrig skaffa barn med en idiot. Frågan är elementär.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • puss
    Älskarlivet skrev 2010-10-23 15:20:04 följande:
    Svårt att säga när man sitter framför datorn och aldrig upplevt något av det. Jag svarade det jag spontant kände först.

Men någonting säger mig att EN örfil kan leda till fler och som sen kan leda till mer osv osv.... Men visst har du rätt, kanske inte ska beröva fadern för en örfil. Men som sagt - svårt när man ska svara på 2 sekunder .
    mmm, du har så rätt.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Jennie med ie

Om jag skulle ha gemensam vårdnad menar du? Tja, det bestämmer ju inte jag själv... Och familjerätten kan ju inte besluta om enskild vårdnad bara för att jag säger att han slagit barnet, utan bevis eller starkare belägg...

Svar på tråden Om din man slog era barn; skulle du ha delad vårdnad?