Skulle du kunna donera dina organ när du dött?
japp, men inte hjärta, hjärna och ögon..
helt enkelt det jag anser innehålla mitt JAG...så att säga
Japp, ta vad ni vill ha. Fast jag vill att de ska gå till ngn bra (vet man inte kan styra det)....men tänk om ens hjärta eller ngt skulle gå till en snuskig pedofil eller annat psyko.
Ta rubbet. Mitt "jag" sitter inte i kroppsliga delar, den dag jag dör dör mitt jag också, det som är kvar är en kötthög. Har nån nytta av det, ta alltihop!
jag e kluven... En stor del av mig säger varför inte för det ska ju bara ruttna bort iaf... vilket slöseri men å andra sidan att "stycka" upp mig o att delar av mig ska sitta i andra känns helt fjärnt oxå... :/
Ja, det är ju inte som att jag har någon användning för det
ja, o jag är organdonator också. Har ingen nytta av dem när jag är död liksom.
Ja allt, de får även ta det till forskning. Jag har ingen nytta av det på något sätt.
Ja, absolut. Hoppas det kommer till någon nytta för någon.
Det finns folk som dör pga för lång donationskö så jag skulle vara glad om jag kunde rädda någon. Det är ju inte bara personen i fråga som är sjukt utan dess familj och alla runt omkring så blir drabbade. Så jag anser att ge ETT organ kan jag hjälpa flera människor. Perfekt. Dom skulle ändå annars bara ruttna bort.
Ja, jag har redan skrivit papper på att när jag dör ska mina organ doneras till hjälpande och forskning och känner mig mycket stolt över det!
Ja, de får ta det som behövs från mig! Som andra skrivit, jag behöver det ju inte när jag är död, jag själv finns inte i organen. Hellre att en annan sjuk människa får leva vidare med mitt/mina organ