• Tingeling83

Har du fyllt i det vita arkivet pappret?

Vita arkivet är ett begrepp när det gäller olika former av dokument som talar om för efterlevande den avlidnes sista vilja. Vi kallar det för " Min sista vilja " Ni kan öppna dokumentet och fylla i det på skärmen direkt eller skriva ut det på papper och fylla i för hand. Du väljer själv vad som passar Dig.

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fyllt i det vita arkivet pappret?
  • Shorona

Ja, gjorde det för ett år sen. Jättebra att det finns och bra att det är gratis.

• Tingeling83

Ja jag med fyllt i dem
    Känns skönt ha de gjort man vet aldrig när livet tar slut

♥ ? * ¨ `*`* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Mamma på heltid

Röstade på Nej, och gick sen ut på fonus och gjorde ett eget vitt arkiv:) Tycker att det är viktigt.
    Finns även ett annat papper man bör fylla, nu minns jag inte vad det heter men det är om man blir dement eller får nån slags skada i hjärnan osv. där man inte längre kan framföra hur man vill leva sitt liv. Otroligt viktigt!!
    Vad man gillar, inte gillar osv.

• Flisan86

Ja, om livet plötsligt skulle ta slut vill jag inte lämna min släkt i sticket utan att veta var jag önskar bli begravd och hur etc. Jag hade en nära släkting som dog och inte lämnade något liknande efter sig och det blev ett jäkla liv där alla tyckte att de visste bäst hur det skulle vara. Jättetråkigt. Därför valde jag att själv fylla i Vita Arkivet på en gång. Donatorkort och sånt har jag alltid på mig ändå, så det var redan fixat sen innan.

• karinagumman

nej... men min sambo vet..
    har inte så många andra anhöriga...
    och ja jag vet inte... vill kremeras och det görs väl helst så det blir nog bra 
    donationskortet var det med ja... men min sambo vet där med... så 

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • Tutilure

Nej, för ärligt talat så bryr jag mig inte om vad som händer efter min död. Det enda jag vill är att ligga bredvid min dotter och det vet folk omkring mig.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • The Ultimate Grizzy

Nej, är inte så noga med vad som händer när jag är död. Familjen vet att jag vill kremeras eftersom jag annars skulle få cellskräck , men det är ändå det normala förfarandet här. De vet också att jag vill ligga i samma minneslund som min väninna.

Skulle jag få en svår sjukdom, så att döden så att säga "kom närmare" skulle jag kanske tänka annorlunda och börja planera lite mer.

Svar på tråden Har du fyllt i det vita arkivet pappret?