Överreagerar jag?
Känner mig något upprörd säg gärna vad ni skulle gjort!
Vi har äntligen efter låååång tid av letande, hittat ett hus vi vill ha. Då vi var bortresta när visningen var skickade jag ett mail om en egen visning. Fick inget svar på 2 dar o ringde upp mäklaren så snart vi kom hem, som säger "självklart, jag ringer strax tillbaka" (han hade då fått in två bud precis över utgångspriset). Han ska kolla med säljaren och ringa mig ang. en tid vi kunde samma kväll. Han ringer inte. Jag ringer igen efter flera timmar, nära den tid han faktiskt gav som förslag på kvällen. Han låter typ som att jag stör honom men ok vi kan komma. Han visar huset o är jättetrevlig. "ring mig" säger han vilket jag såklart gör. Buden är som kvällen innan och jag lägger vårt bud. Jättebra, om en stund får du ett sms säger han. Händer ingenting och hela dagen går, jag får inte tag på mäklaren och skickar sms att jag inte fått nåt sms. Inget svar.
Nu är det lördag, detta var i torsdags. Är vi med i budgivningen, har det kommit in nya bud eller vad f*n händer? Det är inte som att man köper mjölk, det här är vår livs hittills största affär! Hur kan man behandla oss så? Han är i vår ålder, runt 30 så det är ingen gammal gubbe som klappar oss på huvudet precis. Min sambo är så himla förstående, typ "han kanske har mycket" eller "jag är också arg på bemötandet men jag orkar inte bli tokig vi kan ju ändå inte göra något". Jag kunde inte sova inatt och ville helst skälla ut mäklaren vilket såklart inte hjälper någon. Men vad ska jag göra? Ska jag bar aacceptera detta? Huset ligger fortfarande på nätet och det står inte ens att budgivningen är igång, som det altid brukar göra. Allt han visat hittills är förvirring/arrogans och att han INTE ringer upp när han säger att han ska det. Ska man behöva känna att man stör mäklaren?! Ska jag vänta tills han hör av sig eller vad skulle ni gjort? Detta gäller en ganska liten ort i norra Sverige, inte så nära någon storstad och på visningen var lika mkt folk som alltid. Han har dock inte sagt att alla andra sagt nej. Kanske drar han ut på det o kanske tom planerar en ny visning. Vore ju helt sjukt med tanke på att budgivningen är igång.