Inlägg från: mammaE2011 |Visa alla inlägg
  • mammaE2011

Magbilder BF maj 2011

Vad glad jag är att jag hittade denna tråden. Har BF 8 Maj 2011 och idag är jag i vecka 14+1 och bilden tog jag nyss Glad Detta är mitt första barn.
  • mammaE2011
    She and Him skrev 2010-11-05 23:52:23 följande:
    Hej!
    Vad fina magar alla har! Glad

Jag hoppar också in här!
    Jag tycker att min mage har blivit stor så tidigt (fösta barnet). Blir orolig över att det är fler än en bebis där inne...
    Någon annan som börjar få svårt att dölja putmagen? 

Lägger in två bilder. En från dagen då vi fick vårt plus (v.5) och en från idag (v.13) 

OJ! Vilken stor och fin mage redan i vecka 13 ! :)
  • mammaE2011
    supergrl skrev 2010-11-08 18:40:26 följande:
    Jag vet att magarna växer olika men nu börjar jag bli orolig på riktigt. Jag är i v 13 och det syns inget och känns inget. Det är mitt andra barn och jag tycker jag i alla fall borde kunna känna livmodern om jag ligger ner och letar...men inget.  Ska på UL nästa vecka eftersom jag haft MA tidigare och håller på och är orolig förhoppningsvis i onödan. Men nu får det gärna komma nån liten tendens till mage snart i alla fall..bara lite....pyttelite..
    Jag känner inte heller min livmoder alls men igår var jag på UL i vecka 14+1 och där låg det en bebis som var så aktiv att läkaren hade svårt att ta bilder, han skrattade tillslut för bebisen ville inte ligga still :D Så även om det inte känns eller syns nu så kan det väl leva en liten en tryggt därinne :)
  • mammaE2011
    Jodi skrev 2010-11-10 21:28:51 följande:
    Alla bilder på era magar är så fina, runda och perfekta! Min mage är inte lika fin, har ett "veck"  där fettvalken går under naveln, vilket ger en inte helt rund form. Nån annan som ser ut så? Kan tillägga att jag är ganska lång och smal( 61 kg och 175cm innan graviditet), har gått upp 4 kg under graviditeten. Längtar efter den där fina kulan!
    Vilken vecka är du i? :)
  • mammaE2011
    Jodi skrev 2010-11-11 17:05:42 följande:
    Är i vecka 16 (15+5). Har ganska brett bäcken så det syns inte så mycket än. Tyckte det såg bättre ut idag, tror markeringen blir tydligare när jag har gått en hel dag med lite för trånga jeans...!
    Okej. Men då kommer det synas snart ju. Testa och ta ett foto, det brukar synas mycket mer tydligt då :)
  • mammaE2011
    christin89 skrev 2010-11-15 12:11:31 följande:
    vecka 17 idag =)

Då är det snart ultraljud för dig va? :)

• mammaE2011

Det känns som det var en evighet sedan jag lade in min bild men det var bara för ungefär en vecka sedan och det har inte hänt så mycket sedan dess. Vill lägga in en ny bild snart :D Kul att allt fler hittar hit ;)

• mammaE2011
    christin89 skrev 2010-11-17 22:14:54 följande:
    har tid för ultra den 10/ 12 ett tag kvar men längtar dit =) hoppas man kan se vad det blir för nått =)
    Okej! Jag är i vecka 16 och har en tid den 3 december :D
  • mammaE2011

Jag vill egentligen inte veta könet i förväg men jag kan faktiskt inte hålla mig! Så ser dem könet på RUL måste jag bara få veta - bara för att man kan det :P

• mammaE2011
    Lello83 skrev 2010-11-19 10:07:21 följande:
    Åh typiskt.. :( men jag fortsätter smörja i god tro.. :P
    Jag tror på att det är ärftligt men att man kan  lindra bristningarna lite grann om man inte går upp för mycket i vikt (snabbt) och att man smörjer. Jag är beredd på att få bristningar eftersom alla mina nära kvinnliga släktingar har det, men jag tänker ändå börja smörja mig med Bodybutter från The body shop :) (Väntar första barnet)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011