• Kicki86girl

Víll köpa ett löpband men kommer jag störa grannarna?

Jag behöver tappa vikt och ska dels träna på gym men tänkte också köpa ett löpband att träna på hemma framför tv:n. Tanken är inte att jag ska springa på det utan gå fort med vikter osv.

Problemet är att jag bor i lägenhet och oroar mig nu för att jag ska störa grannarna när jag kör med löpbandet, behöver jag oroa mig för det? Är det någon som har erfarenhet av hur mycket det låter när man går på löpbandet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Víll köpa ett löpband men kommer jag störa grannarna?
  • 4mychildren

Springer/joggar man så kan det dunsa på rätt bra, men om du går kan jag inte tänka mig att det kommer störa någon granne.

• Kicki86girl

Tack för ditt svar =) är en sån som är orolig för att störa andra men störs inte av grannarna själv trots att det ibland hör när de gör olika saker.

• Jamieolivia

Jag skaffade ett och jag sprang och gick ... grannen bredvid klagade så mycket att jag fick flytta skrället. Nu står det i en samlingslokal och måste flyttas på igen. De andra grannarna brydde sig inte, jag sprang ju före klockan 20.00 liksom...ingen har småbarn. Men den jäkla surgubben påstod att han inte kunde vara i sin lägenhet när jag sprang (tre rum bort och inte ens grannen under klagade!) så det beror på vem du bor nära!

• Hemlighet

Jag har en granne som har löpband och jag kan säga ett jag störs lite av det och ändå så bor han snett ovanför mig.
    Låter som om det är en flock hästar som kommer. Men kan nog räkna med att ljudet som kommer från löpbandet när du springer på det är detsamma som dunka dunka musik.

• Tokern

Jag skulle gissa att en crosstrainer är ett bättre allternativ? Tystare, skonsammare men ändå ganska grennära.....och super kcal-förbrukning.

• Kicki86girl

Aha okej, då kanske en crosstrainer eller en motionscykel är ett bättre alternativ,

Svar på tråden Víll köpa ett löpband men kommer jag störa grannarna?