Inlägg från: lennartsdotter |Visa alla inlägg
  • lennartsdotter

Kastering

vargaa skrev 2010-10-24 09:46:48 följande:
    Det är inte vanligt att hankatter markerar inomhus genom att skvätta kiss nej. Däremot utomhus på sitt revir. Så det skulle jag absolut inte oroa mig för. Det finns tusentals okastrerade hankatter. Jag har haft det själv också. Jag tycker att det är vanligare att man har okastrerade hankatter än okastrerade honkatter. Så det där med att de kissar inne är nog en stor överdrift. Även om det givetvis kan hända.
    Nej. Att fertila hankatter markerar revir inomhus om de är innekatter är synnerligen vanligt. De markerar revir på sitt revir. En utekatt har huvudsakligen sitt revir utomhus och revirmarkerar antagligen huvudsakligen utomhus medan en innekatt markerar sitt revir inomhus eftersom det är hans revir.

Jag har fött upp katter i 10 år, haft ett antal avelshanar och känner ett gäng andra uppfödare med avelshanar och jo... avelshanar revirmarkerar i regel.

Till TS: Du kan kastrera reda nu. Jag kastrerar sällskapskatter innan de flyttar dvs. de kastreras vid 15 veckors ålder. Det går utmärkt att kastrera från 12 veckors ålder.
Svar på tråden Kastering