Inlägg från: 2underbara |Visa alla inlägg
  • 2underbara

fullmåne! sover ni dåligt?

Dagen innan fullmåne sover jag oftast dåligt, så även min son men inte just under fullmånenatten.
    Jag har ingen koll innan på när det är fullmåne, märker det dagen efter jag sover dåligt  och allt som oftast stämmer det klockrent.

Känner inte av väderomslag i huvudet, däremot kan jag få ondare i lederna i armarna om det blir regn eller blir/kommer bli kallare temperatur.

• 2underbara
    R Franklin skrev 2010-10-26 11:29:48 följande:
    Är den Peer review'ad?
    Självklart
  • 2underbara
    Jeans skrev 2010-10-27 07:42:54 följande:
    Vid åska o sådant väder får jag fruktansvärt ont i huvudet, hemsk spänningshuvudvärk! :S

Vid fullmåe soverbjag skitdåligt? Får en överväldigad känsla i kroppen, redan som barn.. När jag var liten hade jag ofta upprepade mardrömmar som kom spec vid fullmåne.. Läskigt!
    Ojdå.

Har du någon undersökning som styrker det du upplever?
    Annars räknas det inte och således har du fel.

Har jag lärt mig i den här tråden  
  • 2underbara
    M C skrev 2010-10-27 13:26:53 följande:
    Det ska jag göra.
    Jag kan föra dagbok om det här på FL. Kanske fler kan göra samma? Skriva upp varenda gång man drömmer sådär så man inte inser att man sover, vaknar med ett skrik (händer iallafall 4gg/år), famlar efter grejerna man drömde om... Ungarnas mardrömmar, gubbens drömmar.
    Jag börjar idag.
    Bra initiativ där!
    Kör hårt, kanske vi kan starta en "du måste ha det nedskrivet annars räknas det inte"-tråd?
    För de som känner att de har tid över så kan man skriva ner allt man upplever där, samt tar med fakta om datum, månens placering, lufttryck, temperatur, grannens skostorlek, politiskt läge i hela  världen samt allt annat.
  • 2underbara
    killershrew skrev 2010-10-27 14:42:07 följande:
    Tycker du det är fel att undersöka hur saker egentligen ligger till?
    Nejnej, absolut inte.

Särskilt viktigt är människors erfarenhet och upplevelser, bra att det finns de som vill ta tag i det, själv famlar jag i blindo.

Vansinne att tro att man kan ha erfarenhet av något utan att få det bekräftat av andra, med fullständiga utredningar av erkända forskare.

Kan bara göra tummen upp. 
  • 2underbara
    killershrew skrev 2010-10-27 16:00:34 följande:
    Nej, han ifrågasätter om det finns ett samband.
    Självklart finns det inget samband, allt är glasklart nu.

Att det bara råkar inträffa för så många är er ren tillfällighet och är det någonting jag inte tror på så är det tillfälligheter. Har inte läst en enda studie om just tillfälligheter men det kanske är en tillfällighet.

Eller... nej, det kan det inte vara.

Kan någon upplyst länka en tillfällighetsstudie? 

Peer review'ad naturligtvis.
  • 2underbara
    B2011 skrev 2010-10-27 16:21:36 följande:
    Varför skulle det inte finnas nåt samband? Jag sover dåligt varje gång det är fullmåne, men aldrig annars. Klart som fan det är ett samband då
    Inlägget var en liten gnutta ironiskt
Svar på tråden fullmåne! sover ni dåligt?