• grind

När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?

Är som förälder mycket upprörd över hur vi uppfostrar barn i dagens Sverige.

Trots att det kommer larmrapport på larmrapport om ungas ökade psykiska ohälsa är det ingen som vill eller vågar att ändra uppfostran till en sund uppfostran som utgår från barnens bästa istället för feministiska intressen. 

Det är kränkande för små barn att genusvetare går runt och experimenterar med dem som om de vore råttor. Ett människoliv ska aldrig utnyttjas på det sättet. Även om allt fler medborgare börjar inse allvaret och se konsekvenserna så har en liten feministisk minoritet stor makt över dessa områden.

Min fråga till er är när tror ni att Sverige kommer att lämna feminismens sjuka uppfostringsmetoder och istället sätta barnet i centrum?  

• Svar på tråden När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?
  • puss

vilka metoder äär det du menar?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Lusthan

Jag tror nog inte att vi kan skylla genusmedvetna föräldrar för att göra att barnen mår dåligt.

I första hand är det ju barn som har föräldrar som behandlar sina barn som skit som vi ska skylla på.

Att låta sina barn få en möjlighet att själv utveckla ett jag utan att vara bunden till något specifikt kön tror jag inte får barnet att må dåligt under förutsättning att man ser till att hjälpa barnet få en bra självkänsla och självförtroende.

Så om du anser att vi som låter våra barn få vara de individer de är utan att tvinga in de i könsbundna mönster gör att barnen mår dåligt så anser jag att du borde tänka om. Då har du inte förstått vad det handlar om.

• grind
    puss skrev 2010-10-24 14:18:46 följande:
    vilka metoder äär det du menar?
    Att inte uppfostra barnen efter könsroller som gör dem till lyckliga och välfungerande medborgare i samhället.
  • Tramptass

Vad menar du med att vi experimenterar? Att låta barnen själva välja vad de vill ha på sig, vad de vill leka med och att lära dem att inte låta sitt kön stå ivägen?

• puss
    grind skrev 2010-10-24 14:24:44 följande:
    Att inte uppfostra barnen efter könsroller som gör dem till lyckliga och välfungerande medborgare i samhället.
    är barn till genusföräldarar mindre lyckliga och välfungeranden andra barn? på viloket vis då?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Tramptass

Du tror alltså att man blir lyckligare av att tvingas in i en förutbestämd roll? Jag tor att man blir lyckligast av att själv välja sin roll.

• Oneesan
    På vilket sätt innebär en definierad könsroll lycka? 
    Arigato
  • grind
    Lusthan skrev 2010-10-24 14:24:00 följande:
    Jag tror nog inte att vi kan skylla genusmedvetna föräldrar för att göra att barnen mår dåligt.

I första hand är det ju barn som har föräldrar som behandlar sina barn som skit som vi ska skylla på.

Att låta sina barn få en möjlighet att själv utveckla ett jag utan att vara bunden till något specifikt kön tror jag inte får barnet att må dåligt under förutsättning att man ser till att hjälpa barnet få en bra självkänsla och självförtroende.

Så om du anser att vi som låter våra barn få vara de individer de är utan att tvinga in de i könsbundna mönster gör att barnen mår dåligt så anser jag att du borde tänka om. Då har du inte förstått vad det handlar om.
    Det är för mycket tror i dina inlägg och det du säger stämmer inte. All forskning visar att de som inte känner att de lever i symbios i samhället blir olyckliga. 

Om du således inte uppfostrar ditt barn efter de könsroller som finns i samhället kommer det att ta skada vare sig du vill det eller inte. Det är bara att titta på självmordsstatistik och statistik över psykisk ohälsa. Alla avvikande beteenden är överrepresenterade.  

Din barn hittar alltid en könsroll. Frågan är om det är du som ska sätta den efter ideal som fungerar i samhället eller om du ska spela lotto där ditt barn kan komma att bli en total outsider. 
  • vargtimme
    du måste ju bara vara ute efter att provocera?? xD
  • grind
    Oneesan skrev 2010-10-24 14:27:31 följande:
    På vilket sätt innebär en definierad könsroll lycka? 
    Alla barn skaffar sig en könsroll. Som jag sa kan du däremot hjälpa till så att det blir en sund sådan.
Svar på tråden När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?