• virre85

Blixten trasig på digitalkamera..

Hej, har en gammal Samsung digitalkamera som blixten nyss gick på, det sa bara poff när jag skulle ta en bild.
    Tänkte att jag kunde byta blixten och ge kameran till mamma, för det är en helt okey kamera om man bara vill ta några bilder.

Någon som vet vad det kostar att bya en blixt, det är väl bara en liten lampa eller nått väl?
    Måste jag skicka in den till samsung?

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Blixten trasig på digitalkamera..
  • inze

Om du måste skicka in den är jag ganska säker på att det kommer att kosta mer än att köpa en ny kamera. Finns ju Samsungmodeller från 599:-
    http://www.expert.se/product/product.aspx?id=5689363&WT.mc_id=FeedPJ&utm_source=FeedPJ&utm_medium=pt&utm_campaign=pj

Det du ev kan göra är att leta efter en begagnad som är trasig på nåt annat sätt. De brukar sälja reservdelskameror på Tradera. Och sen se om du kanske kan byta ut den själv.

Annars går den väl att använda som utomhuskamera i alla fall.

• virre85
    inze skrev 2010-10-24 17:52:13 följande:
    Om du måste skicka in den är jag ganska säker på att det kommer att kosta mer än att köpa en ny kamera. Finns ju Samsungmodeller från 599:-
    www.expert.se/product/product.aspx?id=5689363...

Det du ev kan göra är att leta efter en begagnad som är trasig på nåt annat sätt. De brukar sälja reservdelskameror på Tradera. Och sen se om du kanske kan byta ut den själv.

Annars går den väl att använda som utomhuskamera i alla fall.
    Jo det kanske blir det..
    Lutar nog att jag slänger den, köpte ny kamera idag. Men tänkte att eftersom mammas är helt trasig så kunde hon tagit den men vill ju inte ge bort den när den är trasig.
    Jo den funkar ju utmärkt utomhus på dagtid.
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • inze

Du kan ju alltid spara den som reserv att ha med t ex på stranden eller någon annan utomhusaktivitet där man kanske är lite rätt att kameran annars ska ta stryk.

Svar på tråden Blixten trasig på digitalkamera..