• artax

Om jag får pergo?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 23:03
    Var snabb med knapparna..

Vi gör en utredning nu och imorgon ska vi dit och förhoppningsvis få lite besked.. jag anar att jag inte har ägglossning eftersom min cykel är helt knas och har tänkt tanken att jag kanske får pergo som många andra fått.. men så har jag läst här att pergon är slut? om jag får ett recept ska jag säga att jag vill ha något annat? och helt sonika "jag läste på ett forum på nätet att pergon är slut överallt jag vill ha något annat!" eller vad ska jag göra? vi vill verkligen få en chans nu och utan någon stimuli kommer det nog inte hända.. vad tycker ni att jag ska göra om det är just pergon jag får?

• Svar på tråden Om jag får pergo?
  • dragonesse

Så vitt jag vet finns inget annat motsvarande pergo i Sverige, utan det är pergo som gäller... det har varit strul med produktionen i ett år snart, tycker det är sjukt att det ska få hålla på så... jag hade tur och fick tag på Pergo under den period det fanns, och blev gravid på andra behandlingen. Vårt lilla pyre är beräknat om 6 veckor!

Jag tror tyvärr du får vänta på att det kommer in igen, vilket enligt senaste besked borde vara i november. Trist men sant.

Lycka till!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • artax

tack för svaren men lyckan blev kort, dom ringde just och avbokade vårt möte.. :(

• Hjärtefröjd
    artax skrev 2010-10-25 10:32:30 följande:
    tack för svaren men lyckan blev kort, dom ringde just och avbokade vårt möte.. :(
    Men stackare... ni som väntat så sjukt länge.
  • artax

Ja.. och vi hade verkligen kommit in i det där som alla säger "sluta tänk på det hela tiden" och kunde liksom fokusera på som dom sa tidigast slutet av oktober början av november så vi tänkte att nu skiter vi i detta till november och då får vi hjälp, så ringde dom ju då och vi fick en tid idag LYCKA allt hopp all lycka väcktes ju till liv igen.. 

Fick en ny tid om 2.5vecka.. vilket var typ då vi trodde vi skulle få komma in men nu är vi upprörda här hemma, speciellt jag.. :(

I början av Juni fick vi komma in.. slutet av augusti lämna prover.. mitten av november provsvar+gyn..

Näääää... tänk att dom 2.5vecka känns som månader nu....
    Måste göra något med denna tiden.. har träningen, kanske ska öka på som bara den och plocka de sista kilo så dom inte kan klaga på mitt bmi sen? Har 4kg kvar till normalviktigt bmi och det är det enda jag kan påverka..
    vi tränar båda två 5-6ggr/vecka, vi röker aldrig, han dricker aldrig sprit jag har druckit 2 ggr sedan sommaren 2009.. vi äter hälsosam mat och tar våra jävla vitaminer... vi har ändå ingen chans.. :(

Jag bara gnäller nu.. förlåt.. 

Svar på tråden Om jag får pergo?