• Här och nu

Måste jag gilla homokyssar?

I en annan tråd blev det ett himla liv, för att jag tycker det är äckligt med homokyssar offentligt. Trots att jag har en väldigt god vän som är homo. Man har full rätt att äcklas av allt o att uttrycka det allmänt, men inte till enskilda personer, om man som min kompis inte frågar. Då är jag ärlig o hon uppskattar det, men givetvis hade vi inte varit vänner, om jag inte skilt på att det är en sak vad jag TYCKER och en annan sak att jag skulle försöka FÖRBJUDA nåt eller säga att PERSONERNA var äckliga.

• Svar på tråden Måste jag gilla homokyssar?
  • GoldenG

Klart du får tycka det är äckligt, man har åsiktsfrihet i det här landet!

Jag tycker alla typer av kyssar är rätt äckliga. Och amning tycker jag är riktigt otäckt!

Men jag går ju inte runt och säger till folk som ammar eller kysses offentligt, precis som du inte säger något om homokyssar! 

• Här och nu
    GoldenG skrev 2010-10-25 09:07:44 följande:
    Klart du får tycka det är äckligt, man har åsiktsfrihet i det här landet!

Jag tycker alla typer av kyssar är rätt äckliga. Och amning tycker jag är riktigt otäckt!

Men jag går ju inte runt och säger till folk som ammar eller kysses offentligt, precis som du inte säger något om homokyssar! 
    Det var ärligt och ändå vänligt.
  • Reglementet

Om du råkar se ett par kyssas, som du först tror är en man och en kvinna. Det visar sig sen att det är två kvinnor.

När går kyssen från att vara okej till att bli äcklig?

*Kommersiellt budskap*
  • puss
    Reglementet skrev 2010-10-25 10:06:11 följande:
    Om du råkar se ett par kyssas, som du först tror är en man och en kvinna. Det visar sig sen att det är två kvinnor.

i samma stund som Insikten slår till, gissningsvis.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Noxen

Oavsett kön o sexuell läggning, vill gärna inte se nån slaska tratt, men en liten kyss/puss är väl inget. Kärlek är ju fint oavsett.

• TjockKatt

Mäh. Två kvinnor är alltid sexigt. Hajjaruväl. Det är bara såna däringa bögar som är äckliga.
  • TessaS

Nej, man måste inte gilla allt i sin omgivning... Det är mest en fråga om att vet när det är läge att uttrycka sin åsikt och när det är läge att hålla käften.
    Jag tycker amning är äckligt och kommer alltid tycka det, men det är ju inget som jag behöver gå och berätta till höger och vänster...

• Här och nu

När jag ser att det är 2 kvinnor, men det märks ofta på kroppsform o kroppsspråk innan dess.
  • Här och nu
    Noxen skrev 2010-10-25 10:08:41 följande:
    Oavsett kön o sexuell läggning, vill gärna inte se nån slaska tratt, men en liten kyss/puss är väl inget. Kärlek är ju fint oavsett.
    Är slaska tratt tungkyssar?
Svar på tråden Måste jag gilla homokyssar?