• Halkatla

Vad är råttfärgat hår egentligen?

Du som använder begreppet "råttfärgat" om hår - vilken färg menar du då egentligen?

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Svar på tråden Vad är råttfärgat hår egentligen?
  • 071001

Som mitt hår när utväxten kommer fram, dvs livlöst brunt (mitt är dock inte grått alls som ovan beskriver det).

• Idis1

Jag skulle vilja säga att det är den där brunblonda färgen som många blonda har på vintern om de inte slingar håret.

• Halkatla

Jag tycker också att det är en gråbrun mörkblond nyans.

Typ såhär.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • 071001

Nja, anser inte att Aniston är råttfärgad precis. På min presbild har jag en sjysst utväxt och det är råttfärgat (skulle kunna gå som mörkblond, men det tror jag inte) precis så som Imma82 beskriver det.

• Alcarinque
    071001 skrev 2010-10-25 10:19:12 följande:
    Nja, anser inte att Aniston är råttfärgad precis. På min presbild har jag en sjysst utväxt och det är råttfärgat (skulle kunna gå som mörkblond, men det tror jag inte) precis så som Imma82 beskriver det.
    *s* Jag är beredd att hålla med dig. Min utväxt ser likadan ut och jag har alltid menat att jag har råttfärgat hår
    ♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • 071001

Då är jag inte helt ute och cyklar då Alcarinque .

• Halkatla

OK. Kul med andras input. Glad

• Ramborg

Håller med... Råttfärgat är min utväxt innan jag gör om slingorna... Jag var sådär guldvitblond som liten, min bästis var avundsjuk, nu har jag Råttfärgat och hon världens snyggaste bruna!

• Alcarinque
    071001 skrev 2010-10-25 10:28:25 följande:
    Då är jag inte helt ute och cyklar då Alcarinque .
    Nej, det verkar vara ordning på dig verkar det som
    Ramborg skrev 2010-10-25 10:40:06 följande:
    Håller med... Råttfärgat är min utväxt innan jag gör om slingorna... Jag var sådär guldvitblond som liten, min bästis var avundsjuk, nu har jag Råttfärgat och hon världens snyggaste bruna!
    Haha! Är inte livet rättvist ibland?

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
Svar på tråden Vad är råttfärgat hår egentligen?