• ludicrous

Får finnar av allt, vad jag än tvättar mig med..

Jag blir galen snart.. Jag har alltid haft "problemhy", lätt för att få finnar o synliga porer. Skittrist, japp.
    Har provat alla möjliga sorters ansiktstvätter o krämer, men inget verkar funka.
    Förra helgen började jag använda Vichy's produkter, ansiktstvätt och ansiktskräm. (dock inte ansiktsvattnet..) och nu har jag fyra fem stora röda blemmor i ansiktet.. ÅÅÅH vad roligt.. :(
    Jag som trodde Vichy's skulle vara typ det bästa, det har funkat bra annars! Har även provat Garnier's och något som hette "seriously shine free" eller nått. Men får finnar av allt.

Eftersom jag använt detta en vecka bara tänkte jag att det kanske kan vara så att det är omställningen som ger mig finnar nu, hur länge ska jag ge det en chans?

Vilken är den absolut bästa rengöringen o krämen att ha på fet hy som lätt torkar ut?

• Svar på tråden Får finnar av allt, vad jag än tvättar mig med..
  • Engfield

Om jag var du skulle jag gå på en hudanalys. Kan vara värt det så du iaf vet vad du har för sorts hy. Ofta kan man tro att man har det ena när så kanske inte är fallet och man tvätta sig med helt fel saker. Jag har alltid trott jag har fet hy men började använda produkter för normal och då blev min hy mycket bättre.

Tvätta ansiktet bara med produkter som är garanterat tvålfria. Är det bästa om man lätt får finnar!

• HelleGbg

jag hade problem ett tag med min hy, och fick tipset att använda Clinique´s 3 stegs system.....Skiiiitbra verkligen!!
    Sedan är det ju inte säkert att det passar dej, men testa, du får ge 1 vecka MINST!! 

• Rockan

Det bästa jag har testat är OCM. (Länk)
    Bort med allt vad tvålar och krämer heter, bara naturliga oljor och Aloe Vera. För mig har det gjort jätteskillnad, min hy känns fräschare nu när jag närmar mig 30 än vad den gjorde när jag var 20-25.

• Rockan

Viktigt med OCM: Det kan hända att man får en "försämring" av hyn i början eftersom det verkligen tömmer porerna på all skit, men sen blir det bara bättre och bättre. För varje-dags rengöring använder jag bara vatten + tvättlapp och smörjer in med lite rapsolja på fuktig hud.

• ludicrous
    Rockan skrev 2010-10-25 11:21:26 följande:
    Viktigt med OCM: Det kan hända att man får en "försämring" av hyn i början eftersom det verkligen tömmer porerna på all skit, men sen blir det bara bättre och bättre. För varje-dags rengöring använder jag bara vatten + tvättlapp och smörjer in med lite rapsolja på fuktig hud.
    Kan det inte vara så nu också då? att huden tömmer ut allt?

Olja? blir inte det väldigt fett..? :S
  • Zimlis

Man ska komma ihåg med att det tar ca 20 dagar innan nya produkter får den önskade effekten - så det Rockabillan skriver om att man kan uppleva en försämring till att börja med är inte alls ovanligt.

Själv använder jag ME (Marja Entrich) och är hur nöjd som helst

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Rockan
    ludicrous skrev 2010-10-25 11:22:43 följande:
    Kan det inte vara så nu också då? att huden tömmer ut allt?

Olja? blir inte det väldigt fett..? :S
    Jag har haft fet och oren hy sen jag var tonåring Numera upplever jag för första gången att min hy är i balans, dessutom behöver jag inte hålla på med en omfattande rengöringsrutin två gånge om dagen, utan det räcker med var 4-5 dag för att underhålla. Det är jätteskönt!

Jag smörjer med lite olja varje morgon nu när det börjar bli kallt eftersom jag känner mig torr och stram efter att ha tvättat med vatten annars, förr när jag tvättade med olika rengöringsprodukter kanske det inte hade funkat, men det gör det nu.
  • ludicrous

Jag fortsätter ett tag till då :) det är ju ändå endel pengar man slänger ut känner jag. e så dumt o ha 100 olika flaskor påbörjade i badrumsskåpet :P

Tack!

• Miss81

Prova Mary Kay, jag har fått jättefin hy av deras produkter... Körde med Cliniq, apotekets, skönhetssalongernas "egna" dyyra märken osv innan jag testade MK, och blivit av med alla finnar, orenheter och glansig hy.. superbra:)

• minya

använder själv "Youth code" fick erbjudande att testa det och tänkte varför inte även om jag ändå är "ung" och inte har rynkor, men min hy vart otroligt fin, såhär fin har den aldrig vart. Finnar, blämmor och rodnader försvann, men de tog 2 veckor innan man började märka resultat och de började minska. 
    Men nu tänker jag aldrig byta 

Kärlek no1 2007 - Kärlek no2 2011
  • A7411

Har använt produkter med tea tree oil länge nu och det är verkligen jättebra. Det finns Australian Bodycare face wash bland annat. När jag var i England fick jag tag i ansiktstvätt med tea tree oil jättebilligt men här i Sverige är det svårare att hitta billiga produkter. Så fort jag slutar med tea tree oil får jag finnar.

• The Morticia

Såhär har jag gjort i 6 månader. Gick från extrem problemhy (finnar och pormaskar) till babyrumpa på bara några veckor...

1. Tvätta noga med ACO "spotless deep cleansing daily facewash.

2. Smeta in alcogel i hela ansiktet (ja du läste rätt och det svider som fan)

3. Smörj in med ACOs face/body fuktcreme oparfymerad 15% fetthalt.

Gör det morgon och kväll och så är saken klar.

• Ladycocos

Jag funderar över om du använder p-piller? Jag får JÄTTEproblem med huden när jag inte gör det! Spelade ingen roll hur jag skötte huden, jag fick stora "bulor", inte bara små finnar...Fick Yasmin utskrivet.. Förklaringen till hudproblemen hos mig är att jag har ett hormonproblem, PCO.... (andra symptom är viktproblem, oregelbunden mens...)

• Sarah f

AHA-produkter är ofta helt fantastiska, gärna i kombination med en kur på 6 ggr behandling hos hudterapeut.

Svar på tråden Får finnar av allt, vad jag än tvättar mig med..