Julklapp till 5 åring?
Jag har en flicka på 5, snart 6 år.
Har ingen aning om vad vi ska ge henne i julklapp, familjen börjar fråga men jag kan inte komma på något hon behöver.
Vad ger ni era 5-åringar i julklapp i år?
Jag har en flicka på 5, snart 6 år.
Har ingen aning om vad vi ska ge henne i julklapp, familjen börjar fråga men jag kan inte komma på något hon behöver.
Vad ger ni era 5-åringar i julklapp i år?
jag har en pojk-svårare tycker jag!
Till flickor finns så mycket "smådockor",småkatter med hus o massa sånt. tycker alltid pojkarna varit värre än vår dotter-alltså vätte att köpa till. svårare!
Mitt största problem är nog inte att det inte finns tillräckligt mycket krafs i form av leksaker till 5-åringar, oavsett kön.
Snarare att jag inte tycker hon behöver mer av just detta. Efter 5 år av födelsedagar & jular finns här mer än tillräckligt av diverse leksaker.
Jag köper helst en användbar julklapp eller present än massor av småpresenter, men vad? - ett skrivbord?, kan det vara något?
men städa bort av sakerna hon har,o ställ undan ett tag-då kan man ju ta fram det sen.......
Hur kul är det att få ett skrivbord då man är 5år?
nja..........
Vi har redan börjat fylla vinden med leksaker - & leksaker (i överflöd) blir det ju alltid ändå till jul av övriga vänner & familj.
Även om skrivbord kanske inte låter så kul så tänker jag användbart, hon är så fixerad vid den kommande skolstarten så jag tänkte att ett skrivbord med tillbehör & kanske lite roliga räknespel & lära-pysselböcker var bra.
Usch - det är så mycket lättare till 2-åringen..
Inga fler som har tips på vad era 5-åringar ska få?
Dator (eller så väntar vi tills hon fyller 6 i maj, vi har inte bestämt oss)
prinsessklänning
de där små plastdjuren i blå förpackningar med en massa tillbehör.... hm, glömt namnet
sparkcykel med 2 hjul (innan hade hon en m 2 hjul bak och 1 fram)
kläder
pussel
böcker
grejer till dockskåpet
Vi köpte en kamera till vår mellanson då han fyllde fyra. Vi har tre barn och känner att det finns leksaker så att det räcker och blir över. Vår gamla kamera gick sönder, så den kunde han inte få ärva, men han är jätteförsiktig med sin kamera och det var värt varenda krona! Bara att se världen med hans ögon är hur häftigt som helst! Han har alltid varit intresserad av att vara med och fotografera, så det var rätt present till honom!
Har en pojke på 5 år och han kommer få ett Nintendo DS + ett-två spel till det samt även en Zhu Zhu-pets hamster (det har han önskat sig) och ngt utklädningsset (han äslkar att klä ut sig).
Böcker är ju en klassiker - det kan de aldrig få för många av, hittade detta förlaget som jag tänkte tipsa övriga familjen om: www.olika.nu/
Annars är faktiskt sparkcykeln & framförallt kamerean en riktigt bra idé. Tv- & dator-spel är något jag vill vänte med tills hon är lite äldre. Jag hänger inte riktigt med i tiden & vill inte introdusera henne för det förrän hon själv efterfrågar det.
Ska kika lite närmare på en kamera men tar gärna emot fler tips!
Tack så länge!
Min tjej kommer att få
* hello kitty heliga kudde
*ett nintendo ds+ ett spel
* en film skönheten och odjuret
* kädder att ha på sig på julafton
Hon vill ha en gose katt som spinner men det får någon annan göra .
Min dotter på fem år kommer att få följande;
Böcker
Målarbok
Pysselbok
Pussel
Magnetisk klippdocka
Findus-docka
Vet inte mer för tillfället
Min flicka som precis fyllt 6 år ska få möbler till sylvanian families. Hon önskar sig även bongotrummor, en ukelele-gitarr, en digitalkamera, zuh zuh-hamstrar.
Nåt jag funderat på är ett begagnad nintendo wii. Men det enda bestämda är dockhusmöblerna.
Melvin har idag pekat ut ett gevär & ett dragspel som han vill ha
Sen allt med Star Wars då ![]()
Vi har fått tag på en fin kista som vi ska fylla med utklädningskläder o halsband o roliga hattar =) hon älskar att klä ut sig o spexa, så det blir perfekt.. =) o skidor ska hon få..