Inlägg från: Mamman till två |Visa alla inlägg
  • Mamman till två

Julklapp till 5 åring?

Jag har en flicka på 5, snart 6 år.
    Har ingen aning om vad vi ska ge henne i julklapp, familjen börjar fråga men jag kan inte komma på något hon behöver.
    Vad ger ni era 5-åringar i julklapp i år?

• Svar på tråden Julklapp till 5 åring?
  • Mamman till två

Mitt största problem är nog inte att det inte finns tillräckligt mycket krafs i form av leksaker till 5-åringar, oavsett kön.
    Snarare att jag inte tycker hon behöver mer av just detta. Efter 5 år av födelsedagar & jular finns här mer än tillräckligt av diverse leksaker.

Jag köper helst en användbar julklapp eller present än massor av småpresenter, men vad? - ett skrivbord?, kan det vara något?

• Mamman till två

Vi har redan börjat fylla vinden med leksaker - & leksaker (i överflöd) blir det ju alltid ändå till jul av övriga vänner & familj.
    Även om skrivbord kanske inte låter så kul så tänker jag användbart, hon är så fixerad vid den kommande skolstarten så jag tänkte att ett skrivbord med tillbehör & kanske lite roliga räknespel & lära-pysselböcker var bra.

Usch - det är så mycket lättare till 2-åringen..

Inga fler som har tips på vad era 5-åringar ska få?

• Mamman till två

Böcker är ju en klassiker - det kan de aldrig få för många av, hittade detta förlaget som jag tänkte tipsa övriga familjen om: www.olika.nu/

Annars är faktiskt sparkcykeln & framförallt kamerean en riktigt bra idé. Tv- & dator-spel är något jag vill vänte med tills hon är lite äldre. Jag hänger inte riktigt med i tiden & vill inte introdusera henne för det förrän hon själv efterfrågar det.

Ska kika lite närmare på en kamera men tar gärna emot fler tips!

Tack så länge!

Svar på tråden Julklapp till 5 åring?