Julklapp till 5 åring?
Jag har en flicka på 5, snart 6 år.
Har ingen aning om vad vi ska ge henne i julklapp, familjen börjar fråga men jag kan inte komma på något hon behöver.
Vad ger ni era 5-åringar i julklapp i år?
Jag har en flicka på 5, snart 6 år.
Har ingen aning om vad vi ska ge henne i julklapp, familjen börjar fråga men jag kan inte komma på något hon behöver.
Vad ger ni era 5-åringar i julklapp i år?
Mitt största problem är nog inte att det inte finns tillräckligt mycket krafs i form av leksaker till 5-åringar, oavsett kön.
Snarare att jag inte tycker hon behöver mer av just detta. Efter 5 år av födelsedagar & jular finns här mer än tillräckligt av diverse leksaker.
Jag köper helst en användbar julklapp eller present än massor av småpresenter, men vad? - ett skrivbord?, kan det vara något?
Vi har redan börjat fylla vinden med leksaker - & leksaker (i överflöd) blir det ju alltid ändå till jul av övriga vänner & familj.
Även om skrivbord kanske inte låter så kul så tänker jag användbart, hon är så fixerad vid den kommande skolstarten så jag tänkte att ett skrivbord med tillbehör & kanske lite roliga räknespel & lära-pysselböcker var bra.
Usch - det är så mycket lättare till 2-åringen..
Inga fler som har tips på vad era 5-åringar ska få?
Böcker är ju en klassiker - det kan de aldrig få för många av, hittade detta förlaget som jag tänkte tipsa övriga familjen om: www.olika.nu/
Annars är faktiskt sparkcykeln & framförallt kamerean en riktigt bra idé. Tv- & dator-spel är något jag vill vänte med tills hon är lite äldre. Jag hänger inte riktigt med i tiden & vill inte introdusera henne för det förrän hon själv efterfrågar det.
Ska kika lite närmare på en kamera men tar gärna emot fler tips!
Tack så länge!