• Carrie

Klippa naglar på 2-åring, helt omöjligt!!!!

Det har alltid varit svårt att klippa naglarna på sonen både på händer & fötter. Fram till nu har vi klippt när han sover men nu funkar inte det heller..... Försökte klippa tånaglarna i morse men han var jätteledsen. Jag vill inte hålla fast honom, det känns fruktansvärt men hur ska jag göra???? Hur gör ni andra?

Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Svar på tråden Klippa naglar på 2-åring, helt omöjligt!!!!
  • alvaereva

Jag mutar med nagellack

• cloudberry79

Jag låter honom klippa mina naglar sen och så målar vi nagellack båda två. det brukar gå hyfsat, men tårna hatar han att klippa ändå!

If you love me - please don't feed me!
  • alvaereva
    cloudberry79 skrev 2010-10-25 13:39:00 följande:
    Jag låter honom klippa mina naglar sen och så målar vi nagellack båda två. det brukar gå hyfsat, men tårna hatar han att klippa ändå!
    Min med. Där mutar jag oftast med godis. Så hemsk är jag
  • Carrie

Har visat att jag klipper mina naglar och även låtit honom hålla i saxen men han vill absolut inte!!! Jag använder inte nagellack pga lösningsmedel och andra konstiga ämnen....

• alvaereva
    Carrie skrev 2010-10-25 13:40:49 följande:
    Har visat att jag klipper mina naglar och även låtit honom hålla i saxen men han vill absolut inte!!! Jag använder inte nagellack pga lösningsmedel och andra konstiga ämnen....
    Muta med något annat då?
  • linjes

Ungen sov när jag klippte hans naglar som liten,gick inte annars

• Carrie
    alvaereva skrev 2010-10-25 13:43:07 följande:
    Muta med något annat då?
    Ska prova med Mariekex!!!
  • alvaereva
    Carrie skrev 2010-10-25 14:01:28 följande:
    Ska prova med Mariekex!!!
    Lycka till!
  • FrökenLarsson

Vi brukar köra på tummetott-ramsan medans vi klipper, men det är inte alltid det fungerar. Det brukar fungera om någon annan gör det på våran son som t.ex farmor eller någon nära vän. Då är han alltid snäll som en ängel

Svar på tråden Klippa naglar på 2-åring, helt omöjligt!!!!