• Anonym (usch)

usch, de bara kryper i kroppen på mig.. Killen som tog livet av sig genom att hänga sig live på flashback

Jag satt idag och kolla runt lite lästa på lite olika forum här på FL och så snubbla jag över en tråd om killen som tog livet av sig på nätet, som ledde till en annan sida som resulterade i att jag snubbla över videon över självmordet. Okej att han mådde dåligt och att han inte såg en annan utväg tydligen, och de är tråkigt måste jag säga. Tycker även att de är synd att han inte såg en annan utväg än att avsluta sitt liv. Den filmen satte sig verkligen på näthinnan, säger som många andra sagt  trodde jag hade sett de mesta på nätet men tydligen inte.

Men att få se folk som skriver som dom gjorde att han inte skulle våga och peppa honom att göra de va är de för nåt?!?! Klart dom inte trodde han skulle våga, men oavsett om dom vågar eller inte eller om han va ett troll eller inte så skulle dom tagit honom på allvar och få han på andra tankar. Jag säger inte att dom kunde ha stoppat de för de hade dom nog inte kunnat tyvärr för han hade ju bestämmt sig.  Men om fler bara hade skrivit "gör de inte" oavsett om de trodde honom eller trodde han va ett troll.

De bara kryper i kroppen på mig av bara tanken, de är ingen mer än han som vet hur han mådde och vad han tänkte in i de sista. Tycker sånt här är så tragiskt. Blir ledsen av bara tanken.

• Svar på tråden usch, de bara kryper i kroppen på mig.. Killen som tog livet av sig genom att hänga sig live på flashback
  • Anonym

Så du menar att bilderna på när han hänger sej fortfarnade finns kavar på fb??? Dålig stil av fb i såna fall, att de inte tagit bort det!

• Anonym (?)

Fattar inte hur folk "råkar snubbla" över den där videon hela tiden...jag och några kompisar har verkligen LETAT efter den men inte hittat.

• Anonym (usch)

Nä, jag tror inte de va den sidan och vet inte hur jag snubbla över den och de vill jag helst glömma men som jag förstår de så finns den ute på hela nätet. Varför vill man se någon hänga sig?!

• Anonym (?)
    Anonym (usch) skrev 2010-10-25 13:57:53 följande:
    Nä, jag tror inte de va den sidan och vet inte hur jag snubbla över den och de vill jag helst glömma men som jag förstår de så finns den ute på hela nätet. Varför vill man se någon hänga sig?!
    Jag och mina vänner letar efter den då vi vill veta vem han var. Vi tror vi kände honom...
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2010-10-25 14:01:29 följande:
    Jag och mina vänner letar efter den då vi vill veta vem han var. Vi tror vi kände honom...
    Han heter Marcus Jannes. Trodde jag att alla redan visste. Har ju stått i tidningar och varit på nyheterna. Ni behöver inte se filmen för att veta om ni kände honom.
  • Anonym (fundersam)

Jag tror inte att de som skrev så verkligen ville se att han hängde sig, det var nog tyvärr många som inte trodde att han skulle göra det och därför tog det som ett skämt. Det finns ju flera exempel på provokationer, t.ex. konststudenten som också iscensatte ett självmord, men där syftet inte är att verkligen ta livet av sig utan att just se folks och myndigheters reaktioner.
    Den typen av medial uppmärksamhet leder kanske till att man inte tror på det man ser, speciellt på internet.

• Anonym (usch)

De finns ju en minnes sida för honom på facebook. Testa sök på hans namn där då lär ni ju få veta om ni kände honom eller inte. De lär ju då komma upp en minnes sida.

• Anonym (?)

Nej jag har faktiskt missat namnet i tidningarna. Då hade jag tyvärr rätt i mina misstankar, tack för informationen.

• Anonym (usch)

Eller hur hans namn bord eväl säga allt och då borde man ju veta om man kände honom eller inte. Antingen kände ni honom och då orde ni veta vem de är eller så vill ni bara se när han gjorde de. Visst de låter elakt men de är inget att se och kände man honom är de väl bra att inte titta på den. inte för att jag menar att de skulle vara bra att se de om man inte kände honom ..

• Anonym (usch)

Då du kände honom beklagar jag.

Svar på tråden usch, de bara kryper i kroppen på mig.. Killen som tog livet av sig genom att hänga sig live på flashback