Inlägg från: Halkatla |Visa alla inlägg
  • Halkatla

svärmors sydda dopklänning....hjälp!

Men har inte du någon liknande dopklänning som din gammelmormor sydde och som använts av alla barn i din släkt sedan 1946? Om inte annat kan du väl fixa en? Flört Eller så syr/virkar du en helt egen.

För hur det än är - man bestämmer inte hur andra ska genomgå sina ritualer. Det hon kan göra är att tala om att de har en dopklänning i familjen, och att ni väldigt gärna får använda den om ni vill. Efter det ligger bollen hos dig och din sambo.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Halkatla
    alysa78 skrev 2010-10-25 14:07:46 följande:
    sambon sägen inte mycket, han säger bara att jag får göra som jag vill, men jag anser ju i alla fall att jag måste förklara för hans  mamma varför vi inte anväder den.
    Jag får kolla vad som finns kvar i min familj.
    Annars får jag  nog bara köra på tipset att jag helt enkelt bara vill ha en vit, då jag är traditionell av mig.
     Tack för tipsen...
    Du måste inte alls förklara dig för henne, om det nu inte är så att du i ett svagt ögonblick redan lovat henne att vi ska använda hennes klänning. Hon har inte rätt att tala om för er hur ni ska göra.
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
Svar på tråden svärmors sydda dopklänning....hjälp!