• ettplustack

Byggde naglar i fredags redan "luftbubblor" längst ner not nagelbanden?!

Byggde naglar i uv akryl i fredags och redan nu har det börjat bildas luftbubblor, inte så små heller.
    Är detta rimligt ? Hur tar jag hand om naglarna? Det var en utbildad som gjorde det på mig.
    Jag har oljat flera gånger om dagen.
    Jag har bokat ny tid på fredag men ska man behöva gå en gång i veckan ?

• Svar på tråden Byggde naglar i fredags redan "luftbubblor" längst ner not nagelbanden?!
  • a mor

Nope, gå dit eller ring och reklamera så ska du se det löser sej.

• Ramborg

Ja det låter som om de håller på att lossna, gå tillbaka så får dom fixa det.

Dom vill säkert du ska vara nöjd och regelbundet komma och fylla på dem framöver!

• rosyposy

Nä det ska du inte behöva göra men om detta var första gången du gjorde naglar kan tydligen kroppen reagera och nageln lossnar fortare, så har det varit för mig i alla fall, efter ett par gånger sitter de bättre. Men gå och prata med salongen och se vad de säger.

• ettplustack
    rosyposy skrev 2010-10-25 16:30:28 följande:
    Nä det ska du inte behöva göra men om detta var första gången du gjorde naglar kan tydligen kroppen reagera och nageln lossnar fortare, så har det varit för mig i alla fall, efter ett par gånger sitter de bättre. Men gå och prata med salongen och se vad de säger.
    Ja jag har också hört det. Hon sa att man ska fixa till dem 3 gånger innan de sitter som bäst. Men ska man verkligen behöva betala så mycket om man måste gå efter en vecka =( Sura pengar så här i början. Frågan är ju om de kommer sitta bättre sen. Testar på fredag också, om de håller till dess sen får jag ta beslut om jag ska fortsätta blir ju dyrt.

Har ni något tips på bra lack man kan ha över så att man stänger ute luftbubblor men känns som att lacket går upp i "skarven" så vet inte om det är lönt ?
  • ettplustack

Fick rådet att fila ner släppen, har filat lite och ska köpa baslack och lägga på i morgon, hoppas det håller till på fredag och att det håller bättre nästa gång annars skiter jag i det :)

• JBC

Hon som gjorde dina naglar har gjort ett dåligt jobb helt enkelt! Gjort ett dåligt grundjobb och sen gått för nära kanterna med materialet (gel el. akryl?). Dom naglar jag gör sitter från första gången man gör dom om det inte är en riktig missmatch med dina naglar, men det har jag aldrig vart med om hittills. 

• ettplustack
    JBC skrev 2010-10-26 14:35:14 följande:
    Hon som gjorde dina naglar har gjort ett dåligt jobb helt enkelt! Gjort ett dåligt grundjobb och sen gått för nära kanterna med materialet (gel el. akryl?). Dom naglar jag gör sitter från första gången man gör dom om det inte är en riktig missmatch med dina naglar, men det har jag aldrig vart med om hittills. 
    Det är akryl och ja hon gick säkert för nära kanterna.
    Jag pratade med min sambo och vägde för och nackdelar och ja nu har jag beslutat mig för att ta bort naglarna med aceton. Har inte lust att bygga dem hon samma person och ingen fler där jag bor gör uv akryl så jag väntar till jag hittar någon annan som kanske gör ett bättre jobb =)
  • Kallebus

Mina naglar byggs av gel och jag har problemet att dom lossnar men det är för att nageln utsöndrar fukt och när nageln vänjer sig vid att det finns ett material på dom så lugnar det ner sig.
    Efter tre gånger så var problemet minimalt.
    Min svägerska gör mina naglar så jag betalar i princip självkostnadspris och hon fixar bubblorna gratis men jag kan tänka mig att hon ev tar en symbolisk summa för att fixa kundernas.
    Hon tar absolut inte fullpris, en nöjd kund kommer tillbaka, det gör inte en halvt ruinerad!
    Åk dit och fråga hur dom hanterar problemet innan du bestämmer dig.

• JBC
    ettplustack skrev 2010-10-26 18:20:09 följande:
    Det är akryl och ja hon gick säkert för nära kanterna.
    Jag pratade med min sambo och vägde för och nackdelar och ja nu har jag beslutat mig för att ta bort naglarna med aceton. Har inte lust att bygga dem hon samma person och ingen fler där jag bor gör uv akryl så jag väntar till jag hittar någon annan som kanske gör ett bättre jobb =)
    Skulle rekommendera att du går nån annanstans och fixar dom istället. Förberedelserna för akryl (som hon som gjorde dom kanske i o f glömde) torkar ut nageln rätt bra. Så om man ändå har akryl på så rekommenderar jag att man har dom kvar.

Måste fråga vad det är för typ av akryl hon kör med?! Har aldrig hört om nåt akryl som man kör med lampa, men kan kan ju alltid lära sig nåt nytt. ;)
  • ettplustack
    JBC skrev 2010-10-26 19:30:07 följande:
    Skulle rekommendera att du går nån annanstans och fixar dom istället. Förberedelserna för akryl (som hon som gjorde dom kanske i o f glömde) torkar ut nageln rätt bra. Så om man ändå har akryl på så rekommenderar jag att man har dom kvar.

Måste fråga vad det är för typ av akryl hon kör med?! Har aldrig hört om nåt akryl som man kör med lampa, men kan kan ju alltid lära sig nåt nytt. ;)
    Jag tror att uv akryl är ganska nytt faktiskt mer vet jag inte :) Nu är naglarna borta i alla fall och det känns skönt :)
  • rosyposy
    Needy skrev 2010-10-27 13:41:47 följande:
    Jag kan inte ha acryl- de lossnar direkt..
    På mig sitter akryl bättre än gel-naglar. Det visar ju på hur individuellt det är
  • ettplustack
    rosyposy skrev 2010-10-27 15:46:53 följande:
    På mig sitter akryl bättre än gel-naglar. Det visar ju på hur individuellt det är
    Ja absolut är det olika. Tror det var dels att mina naglar inte haft främmande föremål innan men också att hon inte gjorde ett så bra jobb :)
  • JBC
    ettplustack skrev 2010-10-27 07:17:46 följande:
    Jag tror att uv akryl är ganska nytt faktiskt mer vet jag inte :) Nu är naglarna borta i alla fall och det känns skönt :)
    Var inne och läste lite om det och pratade med min mentor. Hon visste precis vad det var och enligt henne var det bara skit. Satsa på vanlig akryl eller gelé istället, hos nån som gör det bra, så att dom sitter ordentligt.

Att det ska ta tre påfyllningar innan materialet sitter ordentligt är bara skitsnack eller ett dåligt material. Gör man ett bra jobb så sitter dom från första gången man gör dom!
Svar på tråden Byggde naglar i fredags redan "luftbubblor" längst ner not nagelbanden?!