Jag är rädd att vara ensam med mina egna barn...
Jag vet att det är helt absurt, men jag får nästan panik när jag måste vara ensam med mina underbara barn under en längre tid (dvs ett dygn eller längre). Jag älskar mina barn oändligt mycket och vill inte verka otacksam. Problemet är att jag inte vet hur jag ska överleva nattning osv. Båda vaknar flera gånger per natt, bebisen (9 mån) ammar och tvååringen vaknar och ropar stup i ett. Jag är helt slut och orkar inte gå skytteltrafik mellan barnen på natten och sedan tampas med tvåårstrots och utbrott om dagen. Blir så stressad när båda barnen skriker i stereo.
Hur klarar ni andra flerbarnsföräldrar (med tätt mellan barnen) av att vara ensamma med dem? Att vara ensam en dag är inga problem, det är framför allt nätterna jag bävar för... Jag känner mig så otillräcklig och skäms över att jag är rädd för att vara ensam med mina egna älskade barn.
Jag är också rädd för att något ska hända barnen (t.ex att de sätter i halsen och kvävs) när jag är ensam med dem. Jag tror delvis att detta beror på att det var traumatiskt när min äldsta föddes och under första tiden.
Vad ska jag göra för att räcka till för mina barn?